ICDP

Kevesen mernek az autóiparba fektetni

2019.10.08.

Az ICDP kutatói egyedülállóan széles perspektívával rendelkeznek, ami az autóipart illeti. Számos európai partnerüknek köszönhetően a szervezet híre gyorsan terjed, így sokan kérnek tőlük befektetési tanácsokat.

Elsősorban persze befektetési alapok kérik a tanácsukat, de gyakran más, komoly tőkével rendelkező vállalatok is keresik a lehetőségeket az autóiparban. Ezek a befektetők többnyire nem ismerik igazán mélyrehatóan az autóipart, ugyanakkor vannak az iparágban tevékenykedő szereplők is, akik bár az értéklánc egy bizonyos részét jól ismerik, az autóipar többi része szinte ismeretlen számukra.

De mibe akarnak fektetni? A tapasztalatok alapján a hagyományos üzletágak, mint a kereskedések vagy a szervizek nem érdeklik őket, inkább szolgáltatásokba fektetnének. Ez alól persze kivételt képeznek a kereskedői hálózatok terjeszkedési probálkozásai, amikor egy hálózat felvásárol egy másikat, vagy néhány új telephellyel bővíti portfólióját.

 Gyakran az is igaz, hogy a potenciális befektetők nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel az iparágról - egy olyan ágazatról, amelybe belépésüket fontolgatják. Egyszerűen átültetik tapasztalatikat a kiskereskedelem más formáiból az autóiparra és feltételezik, hogy ugyanazok a trendek érvényesülnek, hogy hasonló megoldások relevánsak. Azt is feltételezik, hogy az összes piac hasonló - mivel egy koncepció működött az Egyesült Államokban, az európai piacon is működni fog. Gyakran azt is feltételezik, hogy a nagyon nagy, az iparágat potenciálisan átalakító vállalkozások kialakulása - például az olyan online szereplők, mint például az Uber, vagy az gyártók által finanszírozott különféle mobilitási vállalkozások (Drivenow) -, azt bizonyítja, hogy szilárd üzleti terv és kiszámítható profit áll mögöttük.

A valóság persze sok esetben más. Az Uber és más hasonló szolgáltatók bár ismertek és azt gondolná az ember, hogy csak jól járhat, ha finanszírozza őket, de vajon tudják a teljesen kívülálló befektetők, hogy a fuvarszervező vállalat még sosem termelt profitot? Vajon tudják, hogy egyelőre nincs olyan car-sharing szolgáltató, ami nem veszteségesen működik?

Az ICDP tapasztalatai alapján ritka, hogy egy külső szereplő az általuk adott tájékoztatás után is befektessen valamilyen autóipari vállalkozásba. Nem véletlen, hogy az autógyártók finanszírozzák az új szolgáltatásokat is és szinte azonnal felvásárolják a különböző kezdeményezéseket. Az autóipar az ő pályájuk és úgy tűnik, ha át is alakul egyfajta mobilitási iparággá, a fontos szereplők ugyanazok maradnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....