Stellantis

Kevesebb, de nagy kereskedővel dolgozna tovább a Stellantis

2021.06.04.

A Stellantis múlt héten bejelentette, hogy felmondja az európai kereskedői szerződéseit és újakat köt, kevesebb partnerrel. A terveik alapján arra lehet következtetni, hogy elsősorban több márkát egyszerre forgalmazó nagy kereskedői hálózatok maradnak velük, a kisebb kereskedők kieshetnek. 

Ez az átalakítás jól beleillik a Stellantis csoportnál és előtte a PSA-nál, Carlos Tavares vezetésével végbe ment változtatások sorozatába. Ahogy minden átalakításnak a franciáknál, ennek is elsősorban a költségcsökkentés az oka, amit általában igen hatékonyan csinálnak, hiszen az Opel-ből is nyereséges márkát csináltak mindössze 18 hónap alatt.

 

A gyártók és kereskedők kapcsolatát szabályozó Európai Uniós előírások éppen felülvizsgálat alatt állnak és 2022-től új szabályok lesznek érvényesek. Az ilyen felülvizsgálatokat gyakran követi a kereskedői szerződések felmondása és újakról való megállapodás, ilyen szempontból most sem történik semmi különös. A gyártók igyekeznek megfelelni az előírásoknak és kihasználni az új szabályozás adta lehetőségeket, így feltételezhetjük, hogy más gyártók is új szerződéseket kötnek majd.

Ami a Stellantis esetében más, az a kereskedőik jövőjéről szóló elképzeléseik. A Stellantis terve az, hogy elsősorban egyszerre több márkát forgalmazó kereskedéseket szeretnének létrehozni. Ez a folyamat egyébként már régen elindult a PSA és az FCA esetében is, de egy ilyen széles portfólióval nagy kihívás lehet a megvalósítás.

A másik meglepő terv, ami értelemszerűen következik az egyszerre több márkát forgalmazó kereskedések tervéből, az a kevesebb kereskedővel való együttműködés. A terv az, hogy egy régióban többnyire egy nagy kereskedői hálózat értékesíti majd a Stellantis termékeit. Persze sok kereskedő eddig is egyszerre több márkát Stellantis márkát forgalmazott, így bizonyos esetekben a Stellantis kénytelen lesz kiválasztani a nyertes kereskedői hálózatot.

Ez a több márkát egyszerre forgalmazó kereskedés nem ritka és az ICDP felmérései szerint igen népszerű a vásárlók körében. Magyarországon például a Duna Autó működik hasonlóan, aki jár már arra ismerheti azt a különleges környezetet, ahogy néhány utcában bármerre tekint az ember, autókereskedést talál. Bár a megvalósítás minden bizonnyal komoly befeketetéseket igényel, hosszú távon ezzel mind a Stellantis, mind a kereskedő spórolni fog.

Az igazán nagy kihívás a projektben a határidő. A Stellantis tervei szerint július közepére megszületnek a szándéknyilatkozatok, ami nem lehetetlen, ha az elképzelések azonosak, de abban biztosak lehetünk, hogy a projekt gyors megvalósításához képest az Opel 18 hónap alatti nyereségessé alakítása szinte sétagalopp volt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.06.22
A következő napokban is forróságra lehet számítani. Emellett a magasban a Szaharából sivatagi por....
2021.06.22
Majdnem kigyulladt a szemlén a Mazda. ..
2021.06.22
A tavaszi HUMDA SIM LIGA szimulátorbajnokságon győztes Blazsán Patrik bejutott a tokiói olimpia....
2021.06.22
Sarah Simpson szeptember 1-től veszi át a Nagy-Britannia Porsche Cars vezérigazgatói posztját. ....
2021.06.22
A Budapesti Rendőr-főkapitányság XXII. Kerületi Rendőrkapitányság járőrei június 22-én délelőtt....
2021.06.22
A Hyundai átveszi az amerikai robotikai céget, a Boston Dynamics-ot – írja az automobilwoche.de. Az....
2021.06.22
Rendkívül sokrétű megmérettetésen bizonyíthatták tudásukat a Ford Márkakereskedői hálózat....
2021.06.22
Összeütközött egy teherautó és egy személygépkocsi az M7-es autópálya és az M0-s autóút....
2021.06.22
Vízvételi és hűsítőpontokat állított fel Budapest legforgalmasabb helyszínein a Budapesti....
2021.06.22
Több kilométeres a torlódás az M0-s autóút több részén is javítási munkák miatt - közölte az....