Smart
A Smart 1998-ban alapította a Daimler a Swatch óragyártóval közösen, az első típusa a kétszemélyes kisautó volt, amit később a Mitsubishi-alapokra épített ForFour követett. Jelenleg a ForTwo már a harmadik, a ForFour a második nemzedékénél tart, utóbbi a Renault Twingo testvérmodelljének tekinthető. A Smart a világ 46 országában van jelen, a legnagyobb piaca Kína, Németország és Olaszország.
„Az a tény, hogy a Smart eladások átlépték a kétmilliós számot, azt mutatja, hogy a vásárlók nagy arányban választják a mi agilis kisautóinkat a városi közlekedésre a más gyártók termékei helyett” – nyilatkozta Dr. Anette Winkler, a Smart vezérigazgatója. „Lehet hagyományos vagy villanymotoros, lehet két- vagy négyüléses, fix tetős vagy kabrió, a Smartok sok örömet okoznak és időt is megtakarítanak az ügyfeleknek”- tette hozzá.
A Smart márka sikere azért relatív, figyelembe véve, hogy a három évvel később, 2001-ben újrapozícionált Mini már 3 millió autót adott el, mióta a BMW megvásárolta a Rovertől, de a Fiat is eladott már 1,5 milliót a 2007-ben feltámasztott új 500-asból. Igaz, a Smart valódi ellenfelének tekinthető Toyota iQ sokkal rosszabb eladásokat produkált, mint a német kisautó.
A Smart jelenleg három karosszériaváltozatban (Fortwo, Fortwo Cabrio), háromféle hagyományos motorral és kétféle váltóval készül. A Párizsi Autószalonra időzített újdonságuk a ForTwo elektromos változata, az Electric Drive lesz.