Toyota
A De Villiers – Von Zitzewitz kettős 2012 óta Toyotával indul a versenyen, többször végeztek kiváló eredménnyel. 2009-ben már bizonyították mennyire rátermettek, hiszen megnyerték az azévi versenyt. Mi több, De Villiers rendelkezik az egyik legjobb elrajtolási és célba érkezési aránnyal a Dakarok történetében, és csak egyszer – 2007-ben – szorult ki a legjobb tízből 2003 óta. Az Al Attiyah – Baumel páros új a Toyota Gazooo Racing SA kötelékében, de számukra sem idegen a Toyota Hilux. A páros egy dél-afrikai építésű Toyota Hilux-szal indult az FIA Tereprali Világkupában, ahol minden olyan futamot győzelemmel zárt, ahol elrajtolt, és így páros a tabella éléről, behozhatatlan pontelőnnyel várja az utolsó versenyt. Szintén újdonságot jelent 2017-re az együttműködés a Red Bull és a Toyota Gazoo Racing között. Az osztrák energiaitalgyártó és média mindkét párost támogatja és gondoskodik a 2017-es Dakar során megfelelő fittségükről.
A versenyzőpárosok a már sokszor bizonyított összkerék-hajtású Toyota Hilux-szal vágnak neki a 2017-es Dakarnak. Ez ugyanaz a változata annak az autónak, amivel az Al Attiyah – Baumel kettős gyakorlatilag már megnyerte az FIA Tereprali Világkupát, de több, az autó teljesítményét és viselkedését javító fejlesztés biztosítja, hogy folyamatosan a legjobbat nyújtsa a Dakaron. A 2017-es Dakar január 2-án kezdődik Paraguay fővárosában, Asuncion-ban. A Paraguay-on, Bolívián és Argentínán áthaladó verseny befutója utóbbi fővárosában, Buenos Airesben lesz 2017. január 14-én. A csapatok eközben közel 10 000 km-t tesznek meg, és csak egy győztese lesz a világ legkeményebb és legfárasztóbb autóversenyének.