Stellantis
Mintegy 48%-ot zuhantak a Stellantis bevételei 2024 első félévében, a működési marginjuk pedig 10% alá csökkent, a kitűzőtt egész éves két számjegyű érték alá. Úgyhogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója kész megszabadulni a rosszabbul teljesítő márkáktól, amikből akar bőven a Stellantis portfóliójában, hiszen az FCA-val való közösülés után mintegy 14 márka felett rendelkeznek. „Ha nem csinálnak pénzt, megszabadulunk tőlük. Nem engedhetünk meg olyan márkákat, amik nem hoznak profitot.” – szögezte le Tavares július 25-én.
Mindez váratlan fordulat a vezértől azok után, hogy a 2021-es egyesülés után még azt állította, hogy kitartanak a kisebb márkák mellett is, amilyen például a Maserati, a Fiat vagy a Jeep. Most mégis úgy tűnik, hogy a Maserati könnyen azon márkák között találhatja magát, amitől megszabadul a márka vagy amit értékesíteni kíván. Szintén veszélyben lehet a prémium irányba mozdított DS, és a rendkívül friss Lancia is, amik marginálisan járulnak hozzá a közös kasszához. Nem érintette pozitívan a Stellantis csoportot a villanyautók iránti zuhanó kereslet és a sikertelen észak-amerikai jelenlét sem az Automotive News Europe szerint.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!