BMW

Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat

2014.03.10.

A több éven át tartó fejlesztőmunka után célegyenesbe ért a BMW i8 karbonszálas műanyag karosszériás, hibrid sportautó sorozatgyártásának előkészítése Lipcsében, az első darabokat, egyelőre a legnagyobb európai piacokon, idén júniusban adják át.

Ezt megelőzően a BMW a világ számos régiójában bemutatja majd a plug-in hibrid sportautót a modellhez méltó különleges, nyilvános eseményeken, hogy enyhítse a BMW i8-at övező óriási érdeklődést. A sportmodellre 2013 ősze óta adhatják le előrendeléseiket a márka ügyfelei, a modellek sorozatgyártása pedig idén áprilisban veszi kezdetét. A plug-in hibrid sportautó iránti kereslet azonban már most meghaladja a gyártó piaci bevezetésre tervezett gyártási mennyiségét.

A jövő hírnöke, még innovatívabb megoldásokkal

A típusbejegyzési eljárások lezárultával párhuzamosan a BMW mérnökei további hatékonyság-növekedést értek el a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás területén. A BMW eDrive újszerű hajtáslánc koncepciójának köszönhetően a BMW i8 plug-in hibrid rendszere egy modellben kínál 4,4 másodperces gyorsulást álló helyzetből 100 km/órára, EU-tesztcikluson mért 2,1 literes átlagfogyasztást 100 kilométeren és kilométerenkénti mindössze 49 gramm károsanyag-kibocsátást. Mindezek mellett a BMW i8 modell esetében csupán 11,9 kilowattórányi energiafogyasztást mértek 100 kilométeren.


A sportautóknál jobb üzemanyag-fogyasztás

Jóllehet, a BMW i8 EU-tesztcikluson elért kiváló eredményei lehetővé teszik a jövőbe mutató modell gyors összehasonlítását a többi járművel, a BMW i8 tervezőmérnökei a valós életben produkált alacsony üzemanyag-fogyasztásra helyezték a hangsúlyt. A BMW plug-in hibrid sportautója ezért nem csupán a szabvány tesztelési eljárások alkalmával, de a mindennapi forgalomban is rendkívüli hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. Egy átlagos hétköznapi ingázás során a BMW i8 teljesen feltöltött akkumulátorral indulva kevesebb, mint 100 kilométerenkénti 5 literes fogyasztással körbejár egy nagyvárost. Ha mindez némi városon kívüli autózással, esetleg autópályás szakaszokkal is kiegészül, az i8 sportmodellek tulajdonosai 7 liter alatti üzemanyag-fogyasztással számolhatnak. Ha pedig hosszabb távra indulnának és nagyobb tempóban autóznának a BMW plug-in hibrid sportautójával, az átlagfogyasztás akkor is 8 liter alatt marad 100 kilométerenként. Egyszóval, a BMW i8 körülbelül 50 százalékkal jobb üzemanyag-fogyasztást produkál a valóságban, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt sportautók.

A BMW i8 és a világ első lézer fényszórója sorozatban

A BMW idén ősszel tervezi bevezetni az opcionálisan elérhető lézer technológiás fényszórókat, amikor is a BMW i8 a világ első olyan sorozatgyártású járművévé válik, amely nemcsak jövőbe mutató plug-in hibrid hajtásláncot kínál, de az innovatív fényszóró-technológiát is elérhetővé teszi a bajor márka ügyfelei számára. A BMW lézer fényszórói körülbelül 30 százalékkal energiatakarékosabbak, mint az i8 modellhez szériafelszereltségként kínált LED technológiás fényszórók, miközben jelentősen nagyobb fényerőt és megvilágított fényszóró-tartományt biztosítanak, ami eléri a 600 métert. Több nagyteljesítményű fénydióda speciális lencséken keresztül, fluoreszkáló foszforanyagra bocsátja ki az erősen koncentrált fénynyalábot a fényszóró belsejében, ami ezt a hagyományos fényforrásoknál tízszer erősebb, fehér fénnyé alakítja. A lézer technológiás fényszóró a nappali fényhez hasonló, rendkívüli fényerőt és világosságot produkál, amely kellemes az emberi szemnek.


BMW eDrive: a jövő sportautóinak hajtáslánca

A BMW i8 plug-in hibrid sportautó hajtáslánca egy 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres benzinmotorból és egy 131 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú elektromotorból áll. A BMW eDrive rendszere továbbá egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort (5,2 kilowattórányi használható kapacitással) és intelligens energiagazdálkodást is tartalmaz, amiknek köszönhetően egy járműben egyesül a hibrid hajtáslánc 362 lóerős összteljesítményéből fakadó lélegzetelállító vezetési élmény és a maximális hatékonyság, miközben a rendszer mindvégig figyelembe veszi a vezetés körülményeit és szem előtt tartja a sofőr elvárásait. A lebilincselő menettulajdonságok és az üzemanyag-fogyasztás közti kiváló egyensúlyt a BMW i8 alacsony, mindössze 1485 kilogrammos saját tömege, valamint a sportmodell szokatlanul jó, csupán 0,26-os légellenállási alaktényezője is elősegíti. Tisztán elektromos módban a BMW i8 120 km/órás végsebességre és 37 kilométeres hatótávolságra képes az EU-tesztciklus mérései szerint. A plug-in hibrid sportautó lítium-ion akkumulátora akár kevesebb, mint két óra alatt, de maximum három óra alatt teljesen feltölthető, attól függően, hogy háztartási konnektorról, a BMW i Wallbox gyorstöltőjével vagy nyilvános töltőállomáson töltődik a rendszer. Sport módban a BMW i8 mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul fel 80 km/órás tempóról 120 km/órás sebességre. A modell végsebességét 250 km/óránál korlátozza az elektronika.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..