Triumph
A brit motorkerékpár-gyártó Triumph két új modellt jelentett be, amelyek 2024-ben kerülnek forgalomba - a Speed 400 és a Scrambler 400 X, retro témájú modellek, amelyek a közúti cirkálás és egy kis terepmóka köré épülnek. A kis kapacitású motorok célja, hogy a cég szerint minden motoros számára könnyebben hozzáférhetőek és megfizethetőbbek legyenek.
A két modell új belépő lesz a vállalat kínálatában, melyet egy vadonatúj motor, a Triumph TR series hajt. Ez egy folyadékhűtéses, 398 köbcentis, 1 hengeres motor, amely a Triumph szerint 39 lóerős teljesítményt és 28 lóerős nyomatékot, valamint jellegzetes kipufogóhangot produkál. Ez is egy tisztességes teljesítmény, ha figyelembe vesszük, hogy mindkét motor súlya kevesebb, mint 180 kg.
A Speed 400-nak könnyű, 17 colos kerekei vannak és úgy tervezték, hogy könnyen lehessen vezetni. A Triumph szerint az volt a céljuk, hogy bizalmat ébresszen "minden méretű és képességű motoros számára". A Scrambler 400 X terepre tervezett felfüggesztést és nagyobb, 19 colos kerekeket kapott, valamint egy olyan ülést, melyben a vezető kényelmesebben változtathatja a pozícióját.
Mindkét motorkerékpár kipörgésgátlóval és ABS-szel lesz felszerelve, hogy segítsen a nehéz helyzetekben. Érdekesség, hogy mindkettőnél a gázpedálvezérlés is vezetékes, ami azt jelenti, hogy nincs mechanikus kapcsolat a jobb kezed és a motor között. A Triumph szerint ez javítja a biztonságot, és ki vagyunk mi, hogy ne értsünk egyet?
A műszerfalon keveredik egy kicsit a régi és az új. Egy analóg sebességmérő és digitális kijelző is található rajta, illetve még egy kis USB-C dugója is van, hogy feltölthessük az apróságainkat - telefon, hordozható vízforraló, GPS és a hozzájuk hasonlóak.
Mindkét kerékpár az év vége felé lesz megrendelhető. Állítólag mindkét motorhoz lehet elérhetőek lesznek különböző tartozékok, amelyekkel mindenki magára szabhatja a vezetési élményt. A motorok és az összes extra felszerelés árait csak később fogják megerősíteni.