ICDP

A jövő kereskedése

2018.09.11.

Az autókereskedelem dinamikusan változik. Ez bizonyos szempontból újdonság, hiszen ha belegondolunk, az autóvásárlás folyamata az utóbbi évtizedek során nem igazán ment át jelentős változáson. Azonban eljön az idő, amikor egy hagyományos kereskedés már nem fog boldogulni.

Sok helyen olvasni, hogy idővel a gyártók teljesen online fogják értékesíteni a modelljeiket, így nem lesz szükség kereskedésekre. Mások szerint egy autóipari Amazon fogja felforgatni az ipart és mintha csak egy új telefontokot rendelnénk, házhoz szállítják az új autónkat. Persze jól hangzik (részben), de az ICDP kutatásai alapján naiv gondolat a kereskedések eltűnése. Nem fognak eltűnni, csak megváltozni.

Szolgáltatás, nem termék

A mai kereskedések legfőbb feladata, hogy magánszemélyeknek értékesítsenek autókat és amilyen hosszan csak lehet, ők biztosítsák az autó fenntartását és végezzék az esetleges javításokat. Persze a helyzet ma sem ennyire fekete-fehér. A szolgáltatások értékesítése már ma is jelentős szeletét adják egy kereskedés bevételeinek, de arányuk a jövőben növekedni fog.

Az ICDP kutatói sokakhoz hasonlóan csökkenő számú autóvásárlót vizionálnak, ami elősegíti ezt a trendet. Kevesebb autóvásárlás alatt nem kevesebb regisztrációt értünk, hanem a hagyományos vásárlás visszaszorulását. Amikor az ember bemegy a kereskedésbe, és a pénzéért, vagy egy harmadik féltől kölcsönzött pénzért egy autó tulajdonosává válik, amit utána évekig hord a márkaszervizbe. Vásárlás helyett a privát lízing feltörésére számítanak, amik idővel várhatóan kiegészülnek majd különböző szervizcsomagokkal és a biztosítással, később pedig további szolgáltatásokkal. Elektromos modelleknél a csomag tartalmazhatja egy töltőhálózathoz való hozzáférést, mint például a Tesla féle Superchargerek. Korábbi cikkeinkben (itt és itt) már írtunk az előfizetéses konstrukcióról, azonban az ICDP eredményei alapján az autóhasználat ezen vállfaja nem lesz annyira jelentős, hogy komoly szerepe legyen egy-egy kereskedés mindennapjaiban.

Mivel az első tulajdonosok egyre nagyobb hányada lesz csak „használó”, míg a tulajdonjog a gyártónál vagy a lízingcégnél marad, az ICDP várakozásai szerint a lízingajánlatok egyre nagyobb szerephez jutnak majd a használtautó-piacon is. Ennek a trendnek már jelen vannak az előhírnökei, néhány gyártó már ajánl kifejezetten használtautókra specializált konstrukciókat és a lízingvállalatok is egyre gyakrabban jelennek meg a B2C használtautó piacon különböző ajánlatokkal. Nem véletlen. Az utóbbi időben kezd elterjedni az a nézet, hogy egy autón akár 2-3 alkalommal is lehet jelentős pénzt keresni, ha 6-8 éves koráig megtartják és valamilyen szolgáltatás keretein belül átadják használatra ügyfelük számára. 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....