digitalizáció
E kihívásokra egyesített erőkkel készül a Volkswagen-csoport: termelési stratégiájának alapjain az egyes márkák és termelési helyszínek közösen tervezik meg az átalakulást, konszernszinten segítve a tudás és az innováció közvetítését. Jó példa erre a „Digitális gyár” munkacsoport éves konferenciája, amely során több mint négyszáz szakértő tart eszmecserét a digitális termeléstervezés fejlődéséről.
Dr. Holger Heyn, aki a jövőbeni technológiák szakterületének vezetője a Volkswagen-csoport termelésében, így fogalmazott: „Az embereket, a márkákat és a gépeket egyaránt intelligens hálózatba szeretnénk szervezni a Volkswagen-csoporton belül, együttesen tervezve meg a jövő termelését.” Az odavezető utat a vállalatcsoport termelési stratégiájának négy fő sarokpontja határozza meg: jövőbe mutató munkastruktúrák, megnövelt hatékonyság, intelligens folyamatok és a változásokra nyitott, rugalmas termelési hálózat.
„A digitalizáció és az innovatív technológiák különösen fontos szerepet játszanak mindebben, mivel a hatékonyságnövelés, a hálózatba szervezés és a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében egyaránt nagy lehetőségeket rejtenek” – fejtette ki Dr. Heyn. Ennek érdekében egyesítik a vállalatcsoport termelésében az egyes márkák erőit és potenciálját, a teljes konszern versenyképességének és jövőorientáltságának fejlesztésére aknázva ki az így születő szinergia-lehetőségeket.
Példaértékű a digitalizáció témakörében folytatott, márkákon átívelő együttműködés, a „Digitális gyár” munkacsoport, amelyben a különböző márkák szakértői, illetve mind a 120 termelési helyszín képviselteti magát, közösen munkálkodva a gyártástervezés új, digitális megoldásain. A munkacsoport június 27-28-i éves konferenciája alkalmával 18 országból tíz márka szakértői tájékoztatták a tervezés, a termelés, az IT, a fejlesztés, a minőségbiztosítás (QS), a beszerzés és személyügy területeiről érkezett kollégákat a legújabb ismeretekről.
Amint Frank Jelich, a „Digitális gyár” munkacsoport vezetője kiemelte: „Az egy-egy új üzem vagy gyártósor tervezése során alkalmazható digitális megoldások kérdése már jó ideje központi téma számunkra. Tizennyolcadik vállalatcsoport-szintű konferenciánk mindenekelőtt a folyamatok még magasabb szintű hálózatba szervezéséről, valamint a legújabb fejlesztések alkalmazásáról szól munkatársaink körében. Ennek során a teljes vállalatcsoport legjobb szakértőinek szoros együttműködéséből profitálhatunk.”
Teljes egészében a „TOGETHER – Stratégia 2025” szellemiségének megfelelően, a vállalatcsoport-szintű konferencia nem csupán márkákon, szakterületeken és termelési helyszíneken ível át, hanem a Volkswagen-csoporton túlra is mutat: a Siemens PLM-mel együttműködésben szervezett Start-up Challenge keretében hat start-up vállalkozás kutatta 24 órán át az aktuális digitalizációs projektek három konkrét esetét. Frank Jelich a Start-up Challenge társkezdeményezőjeként így fogalmazott: „A Start-up Challenge keretében új és kreatív vállalkozásokat hoztunk össze a Siemens és a Volkswagen szakértőivel. Különösen sikeresnek bizonyult a start-up cégek innovációs erejének és a Siemens PLM szoftver technológiai szaktudásának ötvözése. Mindez nagyban segít minket abban, hogy a kis cégek megoldásait egy világméretű vállalatcsoportba integrálhassuk.”
*A járművek egymás (Car-to-Car), illetve a közlekedési infrastruktúra közötti (Car-to-X) információcseréjének feltétele, hogy mind a járművek, mind pedig a közlekedési infrastruktúra rendelkezzen a pWLAN technikával, és ugyanazon üzenetformátumot alkalmazza.