Ford
A Ford Motor Company minap mutatta be az új Kuga modellt, Európa kedvenc szabadidő-autójának az eddiginél is modernebb technológiájú, kifinomultabb és sportosabb változatát. Az új Kuga technológiái és fejlesztései még egyszerűbbé, biztonságosabbá, kellemesebbé és olcsóbbá varázsolják az autózást. Az újdonságok közt a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere, az innovatív vezetősegítő technológiák, az ergonomikus és kényelmes utastér és egy új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor is szerepel.
A merész és sportos megjelenésű új Kuga a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatkozik be. Az autó felszereltségi listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Merőleges Parkolás technológia, amely önállóan bekormányozza az autót két másik jármű közé; az ütközésmegelőző Active City Stop rendszer továbbfejlesztett változata; valamint a Ford Adaptív Fényszórórendszer, ami rossz látási viszonyok mellett is optimális megvilágítást kínál. Az autó további kifinomult technológiái közt szerepel még a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó és a Ford Intelligens Összkerékhajtás is.
– Az új Kuga élvonalbeli technológiái magasabb szintű kapcsolódást, kényelmet, biztonságot és stílust kínálnak – mondta el Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Felfrissített dizájnjával a Kuga stílusos és modern benyomást kelt, a SYNC 3 rendszer révén pedig a vezető olyan könnyedén kommunikálhat autójával és csatlakoztatott eszközeivel, amit néhány éve még el sem tudtunk volna képzelni.”
A Ford idén lép piacra az új Kugával és a nagyobb Edge SUV-modellel, tavaly pedig a felfrissített EcoSport jelent meg a márkakereskedésekben. A vállalat jó ütemérzékkel kezdte megerősíteni SUV-kínálatát – éppen abban az időszakban, amelyre az IHS piacelemző cég azt jósolja, hogy 2020-ra az európai járműeladások 27 százalékát a SUV-szegmens teszi majd ki.
A Kuga már 2008-as bemutatása óta a Ford európai SUV-expanziójának éllovasa. Az autó értékesítése tavaly rekordszintet ért el: 2015-ben 102 ezer Kuga kelt el, vagyis 19 százalékkal több, mint 2014-ben. A Ford azt tervezi, hogy európai SUV-értékesítése idén először meghaladja majd a 200 ezres darabszámot, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.
– A Ford európai SUV-termékcsaládja stílusos dizájnt, személyautós menetdinamikát és kifinomult technológiákat kínál – vagyis csupa olyasmit, amire a vásárlók vágynak – vélekedett Bakaj. "A SUV-modellek iránti kereslet erősebb, mint valaha, és a Ford úgy bővíti kínálatát, hogy abban mindenki megtalálja a neki való autót – legyen szó akár kemény terepjáróról, sportos szabadidő-autóról vagy olyan járműről, ami tökéletesen illik a nagyvárosi életmódhoz is.”