utánpótlás

Jól teljesített 2023-ban is az új motorkerékpárok piaca

2024.02.03.

Továbbra is felfelé ível hazánkban a motorkerékpárok piaca. A dugók tavaly sem lettek kisebbek, így sokan váltottak autóról, vagy tömegközlekedésről kétkerékre. Már tavaly is üdvözöltem ezt a tendenciát, bízom benne, hogy a kevésbé stabil gazdasági helyzetben sem lesz kisebb az igény a közlekedés leggyorsabb, és leggazdaságosabb alternatívájára. Na, de persze, nem csak robogók fogytak szép számmal, vannak további érdekességek a különböző kategóriáknál. Nézzük milyen eladási számokkal zárt a tavalyi év.

Nem zártak rossz évet a kereskedők

2023-ban is számít az idő, illetve egyre többen ismerik fel, hogy pontosan, és stresszmentesen megérkezni rendkívül sokat jelent a hétköznapok sűrűjében. Sok új belépő keresi az autótól kedvezőbb üzemeltetési költségeket ingázásához. Na meg persze ott van az a kategória, aki megengedhet magának egy olyan járművet, amivel messzebbre is túrázhat kényelemben, és élvezetesen. Nagyjából ezek lehetnek a legfőbb indíttatások, na de mindezek mellé melyik márka mellé teszi le a voksát a vevőjelölt? Ha olvasta a tavalyi, vagy azelőtti éves összefoglalómat, akkor nem lesz meglepetés, hogy a HONDA továbbra is szárnyal, és a tavalyi évhez képest további 7 %-al tudott erősíteni. Mögötte a BMW, ez sem meglepetés. Bár ott csekélyebb, 165 db motorral tudott többet értékesíteni a tavalyi évhez képest, viszont pici piac vagyunk mi ennek a gyártónak (is), és a nagy ünneplést inkább annak köszönhetik, hogy a tavaly éppen kerek századik évfordulóját ünneplő patinás gyár 209 257 darab robogót, és motorkerékpárt adott el, amivel rekord értékesítési eredményt ért el.  A dobogó harmadik fokán a Yamaha, ami szolid csökkenéssel, 82 darabbal kevesebb eladott motorral is idefért. Jó hír viszont a negyedik Suzukinak, hogy tudta növelni a tavalyi évhez képest az eladási számokat - 59 darabbal. Eddig szinte semmi meglepetés, hiszen évtizedekre visszamenően ott van a három nagy japán motorkerékpárgyártó az eladási számok élén. Tradicionálisan minden generációnál népszerűek a modelljeik, amihez persze hosszú évtizedek kitartó munkájára volt szükség, hogy a megbízhatósággal, és a kifinomultsággal tudják párosítani a vevők a márkák modelljeit. De érdekesség lehet, ha megnézzük a BMW-t, vajon csak a GS-ekkel tudta hozni ezt a szép eredményt, vagy más szegmensekből, pl. a robogók eladásából is profitált?

A 125-ös kategória piaca

Mindig mondtam, hogy nyárra a legjobb dolog az ötven köbcentis robogó, mert alig kér enni, és olyan, mint egy papucs, a családban éppen az húzza a lábára, akinek hirtelen mennie kell. Ez lehet akár a belváros, vagy egy nehezen megközelíthető külső kerület. Én évek óta rajta vagyok a közlekedés eme legolcsóbb, és leghatékonyabb formáján, és télen sem tudom letenni. Az üzemanyagárak változása elég kiszámíthatatlan, így a városban is csak 3 litert fogyasztó, és csupán kötelező biztosítás kötést igénylő jármű nagy fegyvertény lesz ínségesebb időkben is. Sajnos a rendszám nélküli kategória értékesítési számaira nem látunk rá, így a 125-ös kategória merítésével tudok jelentkezni. Tavaly is a PCX volt a király, idén is ez maradt a helyzet. Egy henger, injektor, 12 Le, és gyönyörű forma, és vételárát tekintve két-három szezon alatt megtérül az ára, ha letesszük az autót. Nem is kell nagyon keresni sikerének okát, majdnem dupla annyit adtak el belőle, mint tavaly 416 darabot. Az eladási számokból két érdekesség következzen, jó látni a stílusos olasz csodát 125-ös Vespából 44 darabot adtak el, 11 darabbal többet, mint tavaly. Végül pedig egy hátsó sorból szinte láthatatlanul felfelé lépkedő szereplő a Keeway Vieste 125, majdnem dupla annyit értékesítettek belőle tavaly, mint előző évben 38 darabot. Ebben a kategóriában hatalmas fegyvertény, hogy ezeket a járműveket B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező, az állandó dugót, és parkolóhely keresést megunt autósok vették zömében, innen is üdvözlőm elszántságukat, és bízom benne, hogy a tendencia idén is folytatódik! Egy másik jó hír, hogy 2023-ban is mernek közlekedésre korlátozottan alkalmas, de mindennél menőbb járművet vásárolni, hiszen egy Honda Monkey volt az itthon eladott 125-ös motorkerékpárok eladási listájának harmadik helyezettje, további örömhír, hogy a Dax ott csahol mögötte a negyedik helyen. 

A legnépszerűbb motorkerékpár kategória helyezettjei

Ami az autóknál a SUV mánia, az a motorkerékpároknál az allrounder kategóriát jelenti. Igény van a motorosoknál arra, hogy ne csak egy kategóriát kapjanak a pénzükért, így az etalon túraendúrók piaca egyre inkább „offroadosodott”, így lemehetnek vele az aszfaltos útról is. Igaz, hogy sok felhasználó soha nem hagyja el az aszfaltot, de jó, ha van alapon lehessen feldobozolni, feldobni a mamát, aztán lezúzni a tengerpartig, végig a pályán. Ha valaki járt az utóbbi években külföldön, mondjuk látványutak közelében, akkor észrevehette, hogy fél Európa BMW-vel túrázik, sőt, itthon is nagyon népszerű a márka. Hogy miért? Nagyon egyszerű: olyat ad, ami az átlagos felhasználót vérbeli motorossá változtatja, sokat segít a telelever rendszere a szerpentinek, és úthibák sűrűjében, rendkívül kényelmes, és minél fiatalabb, annál több elektronikával felvértezve néha már a motoros helyett húzza a gázt. Szóval ezért szeretik, meg mert hosszú távon valóban nagyon kényelmes! Az az üléspozíció, a tengernyi nyomaték, és a stabil futómű valljuk be olyan szempontok, hogy én is keresem a cuccaimat, hogy telepakoljam velük a koffereket, aztán indulhat a vágta. 205 talált gazdára 2023-ban, darabra ugyanannyi, mint 2022-ben.A második, és harmadik helyen a szokásos népszerű típusok a CB500X, illetve a kategória nagy öregje a DL 650 a Suzukitól. Előbbi 141, utóbbi 124 eladott példánnyal.

Az adatok forrása: carinfo.hu

Összegezve

Amit a dél-koreai márkák csináltak a kétezer-tízes években, ugyanazt láthatjuk a Keeway és Benelli esetében. A TRK 502X nagyon szépen másolta a nagymenők dolgozatait, és mindenből annyit tett az asztalra, hogy rendkívül erős alternatívát nyújtson A2-ben. 92 darabot értékesítettek belőle. A Keeway pedig megcsinálta a V302C-t ami szintén egy betöltetlen piaci rés, gyöngytyúk módjára rá is csaptak a vevők, és 2023-ban 44 darab talált gazdára. Véleményem szerint ezek a modellek egy ár érzékeny piacon nagyon hamar lehetnek népszerűek, így emelkedő értékesítési tendenciára számítok idén is. Az elektromos robogók piacáról is jöjjön egy kis számvetés, tavaly 40 darab BMW CE 04 robogót értékesítettek, több mint dupla annyit adtak el belőle, mint az előző évben.  Ezt leszámítva viszont nem volt értékelhető eladás ilyen járművekből, ami továbbra is azt mutatja, hogy amíg az áruk nem lesz versenyképes egy új, Euro 5-ös kibocsátási norma követelményeinek megfelelő benzines robogóval, addig csak a technológiával szimpatizálóknak, vagy úttörőknek jelenthetnek alternatívát. 

További autós tartalmakért kövessen minket Facebookon is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..