BMW
– Örömmel tapasztaljuk, hogy a 2015-ben látott folyamatos, hosszú távon fenntartható értékesítési növekedés 2016-ban is folytatódik. Annak ellenére, hogy eladásainkat nem egy piacon gazdasági akadályok nehezítik, optimistán tekintünk a vállalatcsoport centenáriumi esztendője elé: bízunk azon pozitív tendenciában, amely szerint idén újabb értékesítési fejlődést érünk el – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának globális értékesítésért és BMW-marketingért felelős tagja.
2016 januárjában nem kevesebb, mint 133 883 darab vadonatúj BMW modellt adott át ügyfeleinek a vállalat világszerte, ami 7,5 százalékkal több, mint a 2015 januárjában regisztrált érték. Eme jelentős értékesítési növekedés a bajor gyártó modellpalettájának szinte mindegyik sorozatát érinti. 12 324 eladott példánnyal a BMW 1-es sorozat 22,9 százalékos fejlődést, míg 14 308 átadott modellel a vadonatúj BMW X1 hatalmas, 60,4 százalékos gyarapodást ért el a centenáriumi év első hónapjában. A BMW 2-es Active és Gran Tourer modellből 8 249 darab kelt el ez idő alatt.
A BMW X modellcsalád mindeközben továbbra is kimagasló népszerűségnek örvend: a BMW X3 eladásai 16,6 százalékkal (10 777 darab), míg a BMW X6 iránti kereslet 24,2 százalékkal nőtt (3 587 darab). A bajor gyártó zászlóshajója, a vadonatúj BMW 7-es sorozat iránt világszerte kiugró érdeklődés mutatkozik: csak januárban 3 392 modellt adott át ügyfeleinek a gyártó, amely 26,3 százalékkal szárnyalja túl a 2015 januárjában regisztrált értéket. Az év első hónapjában 1 255 darab BMW i modell talált gazdára.