közlekedébiztonság
A belga autópályák sebességkorlátozásának csökkentése, különösen a nagy torlódások idején, növelné az átlagos sebességet és csökkentené az utazási időt, az ETSC belga VIAS intézete által végzett kutatások szerint. A szimulációk azt mutatták, hogy a sebesség korlátozásnak csúcsidőben történő csökkentése, valamint a sávváltás tilalma, tényleges sebesség növekedéséhez vezet.
"Most az átlagos sebesség a csúcsforgalom alatt mindössze 44 km/óra. Az alsó határ a javaslatunknak megfelelően 57 km/órára emelkedne ." mondta Wouter Van den Berghe a VIAS Intézetről. Dinamikus sebességhatárok bevezetésével a forgalom lefolyása tovább javulna, hiszen mindenki hasonló sebességgel közlekedne, a VIAS szerint jobban kihasználható a közúti kapacitás. A kutatást a kormány felülvizsgálja és a változások végrehajtásáért felelős három belga régióval folytat tárgyalásokat.
Ezzel párhuzamosan a flamand Ben Weyts Közlekedési miniszter elutasította a belga autópályák maximális sebességhatárának 130 km/h-ra történő növelésére irányuló politikai javaslatot. Az ilyen növekedés több halált okozna, és hozzátette: "Több haláleset azért, hogy néhány percet nyerjünk, elfogadhatatlan számomra".