jármű
Az elektromos autók elterjedésével a jogalkotóknak ad hoc szabályokat kellett hozniuk, például arra vonatkozóan, hogyan szankcionálják a töltőállomások visszaélésszerű elfoglalását.
Ez azt jelenti, hogy ha valaki parkolóként használja az e-autók számára fenntartott töltőhelyeket, vagy ha a töltés befejezése után a sofőr az autójával együtt nem hagyja el a töltési pontot, akkor büntethető.
A nyilvános töltőállomások visszaélésszerű elfoglalásának megelőzésére vonatkozóan, Olaszországban a KRESZ konkrétan rendelkezik arról, hogy tilos megállni és parkolni az elektromos járművek feltöltésére fenntartott helyeken. Ez a tilalom azokra az elektromos járművekre is vonatkozik, amelyek nem hajtják végre a töltési műveletet, vagy a töltési szakasz befejezése után egy óránál tovább maradnak a töltési térben. Ez a határidő 23:00 és 7:00 között nem érvényes, kivéve a 22 kW-nál nagyobb teljesítményű töltési pontokat.
A bírság 41-168 euró kétkerekű járművekre és motorkerékpárokra, a fennmaradó járművek esetében pedig 87-344 Euró. A pénzbüntetéssel együtt a rendőri szerveknek joguk van a jármű elszállítására is.
(Magyarországon is szabálysértést követ el, aki nem elektromos autóval töltőponton parkol, vagy ha a töltés befejezése után legfeljebb 15 perccel nem hagyja el a töltési pontot. Ez esetben pénzbírsággal sújtható, ami azért jóval alacsonyabb összeg, mint Olaszországban: 10 ezer forint.)
Forrás: sicurauto.it