Jaguar-Land Rover
Jaguar XF
A 2015-ben bevezetett, vadonatúj Jaguar XF fennakadás nélkül folytatta elődje sikerszériáját, és nyolcadszor is diadalmaskodott a szavazáson, ezzel bebizonyítva, hogy méltó utódja a rendkívül sikeres előző szériának. Az XF kistestvére, a Jaguar XE, valamint a Range Rover Evoque ugyancsak első helyezést értek el saját méretosztályukban, megismételve korábbi sikereiket.
Ezt a kiváló eredményt egy nagyszabású nemzetközi szavazáson érte el a Jaguar Land Rover cégcsoport: tizennyolc ország autós szakkiadványainak több mint 200 000 olvasója szavazott kedvenceire. A csoport sikerét még fényesebbé tette a Jaguar F-TYPE (Coupe és Convertible), a Range Rover Sport, valamint a Range Rover típusok dobogós helyezése.
A Stuttgartban megrendezett ünnepségen Dr. Ralf Speth, a Jaguar Land Rover elnök-vezérigazgatója, Gerd Mäuser, a csoport marketing igazgatója, valamint Peter Modelhart, a Jaguar Land Rover németországi ügyvezető igazgatója vette át a díjakat.
A vadonatúj Jaguar XF az „import nagyautó” kategóriában elismerésre méltó 40,2 százalékos teljesítményt ért el, igazolva, hogy bár csupán 2015 őszén lépett piacra, máris a szegmens kedvencévé vált. A modell győzelme megkérdőjelezhetetlen volt, a Jaguar magasan megelőzte a második helyen végzett Maserati Ghiblit (26,1%), illetve a bronzérmes Volvo V70 / XC70 párost (10,9%). Ezzel az új generációs XF töretlenül folytatta elődjének sikerszériáját, és nyolcadszor is megszerezte a nagy presztízsű ’Best Car’ címet.
A Jaguar XE tavalyi sikerét megismételve az olvasói szavazatok 22,3 százalékát szerezte meg a „Középkategória” szegmensben. Akárcsak az XF, az XE is alumíniumban gazdag szerkezetre épül. A modellt a közelmúltban kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének nyilvánította az Euro NCAP, miután az az igen szigorú 2015-ös vizsgálaton is maximális, ötcsillagos eredményt ért el. Az XE a Škoda Superbet (21,7%), illetve az Alfa Romeo Giuliát (18,5%) megelőzve bizonyult a szegmens legjobbjának.
A Jaguar testvérmárkája, a Land Rover a tavalyi győzelmét megismétlő Range Rover Evoque révén szerzett első helyezést a szavazáson. A szavazatok 34,1 százalékát elnyerő Evoque egyértelmű győzelmet aratott a kompakt szabadidőjárművek szegmensében, messze megelőzve a második Škoda Yetit (7,5%), illetve a Mazda CX-5 típust (6,1%).
A Land Rover további szép eredményt ért el az 'import szabadidőjármű' kategóriában, ahol a Range Rover Sport és a Range Rover ezüst-, illetve bronzérmet hozott el.
A nemzetközi olvasótábor töretlenül rajong a Jaguar F-TYPE iránt: a kétüléses sportautó nem kevesebb, mint két második helyezést szerzett az 'import sportautók', illetve az 'import kabriók' körében.
Az eredmények a németországi Auto Motor und Sport, valamint további tizennégy európai és három Európán kívüli testvérkiadvány olvasóinak összesített szavazatait tükrözik. A résztvevők tizenegy kategóriában összesen 364 modellt rangsoroltak. Minden olvasó két szavazatot adhatott le: egyet a kategória abszolút legjobbnak tartott képviselőjére, és egy másodikat kedvenc importmodelljükre.
A ‘Best Cars’ szavazást 1976-ban alapították; az olvasóknak ekkor még csupán hat kategóriában kellett választaniuk. Az elmúlt 40 évben a szavazás hatalmas elismertségre tett szert világszerte.