járműgyártás

Jelentősen javította eredményét tavaly a Volkswagen konszern

2018.03.14.

- A Volkswagen konszern tavaly eladásai és bevétele növelése mellett megduplázta nyereségét az előző évihez képest, sőt, a dízelügy előtti évinél, a 2014-esnél is nagyobb nyereséget ért el. A konszern 2017-ben 11,4 milliárd euró részvényesekre jutó nyereséget ért el, több mint a dupláját az előző évinek, forgalma pedig 6,2 százalékkal 230,7 milliárd euróra emelkedett.

A világszerte értékesített 10,74 millió, az előző évinél négy százalékkal több személygépkocsival és haszongépjárművel pedig megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként. A konszern alapmárkája a VW esetében a működési eredmény a dízelügy költségei nélkül 3,3 milliárd euróra emelkedett az előző évi 1,9 milliárd euróról. A dízelügy költségei pedig 2,8 milliárd euróra csökkentek az előző évi 5,2 milliárd euróról. A márka értékesítési árbevétele 24,3 százalékkal 80 milliárd euróra csökkent. A bevétel azonban nem igazán vethető össze az egy évvel korábbival, mert változott a márkához tartozó külföldi képviseletek száma.

A konszern prémium márkája, az Audi működési eredménye a dízelügy egyszeri tételei nélkül 5,1 milliárd euróra emelkedett 4,8 milliárd euróról. A dízelüggyel kapcsolatban az Audinak 400 millió euró költsége keletkezett 2017-ben az előző évi 1,8 milliárddal szemben. A márka értékesítési árbevétele 800 millió euróval 60,1 milliárd euróra emelkedett.

A Volkswagen konszern egyre inkább az elektromobilitásra és a digitalizációra összpontosítja fejlesztési erőfeszítéseit. A konszern jelenleg három üzemében gyárt elektromos járműveket, 2022-re pedig 16-ra növeli az üzemek számát ahol elektromos autók is készülnek. Tervei szerint 2025-re már évi hárommillió elektromos autót gyártanak majd és nyolcvan elektromos modell lesz a kínálatban.

- Az elektromobilitás fejlesztésére tett erőfeszítések mellett a Volkswagen nem hagy fel a belsőégésű motorok gyártásával sem, sőt, kulcsszerepet szán a dízelmotornak az emissziós előírások teljesítésében - közölte Matthias Müller, megjegyezve, hogy tekintettel a szigorodó környezetvédelmi előírásokra, "a dízelmotor nem a problémát, hanem a megoldást jelenti". - Csak az idén közel 20 milliárd eurót fordítunk a hagyományos modellek és hajtásláncok fejlesztésére, a következő öt évben pedig 90 milliárdot - hangsúlyozta.

Az elektromobilitás, a digitalizáció, az autonóm navigáció és mobilitási szolgáltatások fejlesztésére ugyanezen időszakban 34 milliárd eurót fordít a konszern. Az idén a konszern értékesítési árbevételét öt százalékkal tervezi növelni és eladásai is magasabbak lesznek valamivel a tavalyinál.

A jó eredmény negyven százalékkal 10,14 millió euróra növelte a konszern vezérigazgatója Matthias Mueller keresetét. Ehhez képest a Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche 8,6 millió eurót keresett tavaly, holott a Mercedes-Benz márka a prémium kategóriában már a második évben előzte meg az Audi és a BMW eladásait.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.31
2025-re továbbfejlesztett kivitelt kap az európai autóvásárlók kedvenc Toyotája, az Európában is....
2025.01.31
Január második felében befejeződtek a szakmai tanulmányi versenyek Csongrád-Csanád vármegyei....
2025.01.31
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írta a Veszprém....
2025.01.31
Na, de hogy jön ez az autózáshoz? ..
2025.01.31
Egyre hatékonyabbá válnak az alternatív hajtásláncú járművek, a Waberer’s Csoport pedig már....
2025.01.31
A DS Automobiles a Rétromobile 2025 adta kivételes lehetőséget kihasználva ünnepli meg a legendás....
2025.01.31
Donald Trump, az Egyesült Államok frissen beiktatott elnöke, első beszédében bejelentette, hogy....
2025.01.31
A kifejezetten tisztán elektromos meghajtásúra tervezett Sports Activity Vehicle (SAV) új kiadása....
2025.01.31
Életveszélyes helyzet alakult ki az M3-as autópályán, amikor egy kamionos hirtelen rosszul lett. A....
2025.01.31
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinformtól. ..