használtautó átvizsgálás

Jeep-et, de bármi áron?

2024.04.20.

10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt.

290.000 km nem mondható kevésnek. Még akkor sem ha egy olyan magas minőségű autóról beszélünk mint a Jeep Grand Cherokke. A háromliteres V6-os dízelmotornak bírnia kellene. Az bírja is, de a szokásos „dízelparák” és az összkerék meghajtás miatti többletköltségek itt sem elkerülhetők. Itt nincs átverés, tekert óra, cserébe a vásárlás előtt elvégzett átvizsgálás során vaskos is számla rajzolódott ki.

Nincs rajta műszaki vizsga

A Jeep műszakija januárban lejárt. Nem hosszabbították meg, gondolom azért, mert eladásban voltak már vele és ne a kereskedésben ketyegjenek le hetek-hónapok feleslegesen. De a vizsgálat után azt is gondolhatnám, hogy azért, mert úgysem ment volna át egy alapos vizsgán.

A részecskeszűrő adatai nagyon nem voltak rendben. Alapjáraton a 3.0 V6 CRD nyomáskülönbsége 1.645 mBar. A szám persze semmitmondó, ha nincs mivel összehasonlítani. Nos, kérem, egy jó állapotú DPF-nél ez az érték 20 mBar felett már veszélyesnek mondható.

Szerencsére jól diagnosztizálható autó a Jeep és készségesen megmutatta azt, hogy két regenerálás között átlagosa mennyi utat tesznek meg vele. 19 km-t. Ez a szám is megmosolyogtató, ha tudjuk, hogy 5-600 km a normális, ha pedig sokat vagyunk a városban, akkor ennek nagyjából a fele.

Csak ki kell tisztítani

Mondhatnánk, de kérdés, hogy az mennyire lesz sikeres és hosszú távú megoldás. A hivatalos javítási módszer erre még mindig a részecskeszűrő cseréje. Először lusta voltam és le akartam írni, hogy az is lesz minimum 600 ezer forint. Aztán gondoltam, csak meg kellene nézni, nehogy valami olvasó azt mondja ez még bevállalom. Jól tettem. A gyári alkatrész ára meg az a másfél óra munka ami a cserével adódik szépen ki is ad bruttó 1,6 millió forintot! Hoppá!

6-ból 2 izzítógyertya cserés

Erre is rávághatnánk, hogy bagatell tétel, mert hát 10-12 ezerért van izzítógyertya a piacon hozzá. Igen ám, de 6 db kell belőle, mert hiába csak 2 ment ki, ha már visszabontjuk a motor, illik kicserélni az egész sort nehogy úgy járjunk, hogy két hét múlva egy másik gyertya miatt kell szétszedni az egészet újra. Szóval 70-80 ezer megy alkatrészre és munkaráfodítás azonnal hatjegyűvé emeli az összeget.

Folyik az osztómű

Sokat futott ez a gép. Nem csoda, ha itt-ott felüti a fejét egy kis szivárgás. Nem vészesen, de azért szivárog az osztóműből az olaj. Ha már úgyis szét van kapva illik lecserélni az olajat is benne a tömítések mellett. Ez megint egy kétszázezres mutatvány lesz.

A szervo kiegyenlítőtartálya gyakorlatilag üres volt. Nem lesz elég egy szimpla feltöltés, hanem meg kell keresni és megjavítani a folyás helyét. Húzzunk be még egy strigulát!

Belül meglepően jó állapotú

Ha nem is az örökkévalóságnak, de jó hosszú időre tervezték a Grand Cherokee-t. A bőrkárpit a repezéseken kívül nagyon jó állapotú. Egyedül a könyöklő szakadt ki, de ez legyen a legnagyobb baj.

Belül egyébként a 10 évvel ezelőtti luxi-feeling fogad minket 7 légzsákkal, napfénytetővel, tolatókamerával, esőérzékelővel és hadd ne soroljam tovább. Nagyon élhető a mai napig.

Volt-e törve?

Volt. A bal hátsó ajtót és sárvédőt már javították, de a jobboldal sem úszta meg törés nélkül. A jobb első ajtót cserélték, a hátsó ajtót és az első sárvédőt szintén javították. Szerencsére nem mértünk vészesen magas értékeket, jóváhagyólag vegyük tudomásul.

Csak egy csapszeg

A bal első futómű felső lengőkarjának csapszeg gumija már ki volt szakadva. Nem, nem lehet külön alkatrészt venni, hivatalosan az egész lengőkar cserés. Az ára 100.000, és ezzel is akad munka azért.

A 2019-es téli abroncsok véleményesek. 5 mm-t tudnak még, de ránézésre is a végét járják. Mivel nyár jön, ezekkel már nem javasolnánk közlekedni. Erre a kocsira 265/60R18-as abroncsok valók. Normális minőségben 50-60 ezer forint darabja a guminak, úgyhogy szereléssel együtt még egy negyedmilliót számoljunk büdzséhez!

Aztán jöhet a műszaki

Ha minden feltétlenül szükséges dolgot orvosoltunk és a kétmilliós határt is átlépő számlák után van még pénzünk, akkor betolhatjuk a Jeep-et egy műszakira és élvezhetjük az életet.

De akinek éppen hatmilliója volt erre a mutatványra és egy vásárlás előtti átvizsgáláson nem derülnek ki a költséges javítanivalók, az mit csinál? Ezért is érdemes átvizsgáltatni a kiszemelt autót!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....
2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....