autó értékesítés
A JATO Dynamics adatai szerint 2015 januárjában több mint egymillió új autót vásároltak Európában, ami 6,4 százalékos növekedés 2014-hez képest.
Az öt legnagyobb piac (Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Királyság) is a között a 19 ország között volt, amelyek növekedést értek el az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb növekedést Írországban (+30,8 százalék) és Spanyolországban (+28,1 százalék) regisztrálták. Magyarországon 11,2 százalékos bővülést mértek, összesen 4898 autó talált gazdára az év első hónapjában.
Továbbra is a Volkswagen a kontinens legnépszerűbb márkája 133 ezer eladással, a második helyezett Ford jóval el van maradva tőle 70 ezer eladott autójával. Mögöttük a Renault, a Peugeot és az Opel található a listán. A top 10 minden márkája növekedett idén, a Renault, az Opel és a Mercedes ráadásul kétszámjegyű növekedést produkált a Captur, a Clio, a Corsa, a Mokka és a C-osztály jó eladásai révén. A legnagyobb növekedést a top 10-en kívül lévő Jeep érte el a Cherokee és a Renegade révén (+169 százalék), de jelentősen nőttek a Smart (+36,1 százalék) és a Nissan (+34,1 százalék) eladásai is.
41 307 darab eladással továbbra is a Volkswagen Golf a kontinens legnépszerűbb autótípusa, a kompakt német autó eladásai 5,4 százalékkal nőttek. A második helyen a Volkswagen Polo végzett 23 512 darab autóval, ami 3,3 százalékos növekedést jelent. Nem sokkal maradt el a Polótól a három legfontosabb riválisa, a Renault Clio (22 238 darab), a Ford Fiesta (21 833 darab) és az Opel Corsa (21 225 darab) sem. Utóbbi 49,3 százalékos növekedést ért el azzal, hogy modellváltás történt tavalyhoz képest. Hasonlóan nagyot, 42 százalékot nőttek a Nissan Qashqai eladásai is a modellváltással, ami a hatodik helyre volt elegendő, 18 133 darab eladással.
A nagy nyertesek közé tartozik még három olyan típus, amelynél modellváltás történt: a Mercedes C-osztály 71 százalékkal, a Mini 78 százalékkal, a Volkswagen Golf Sportsvan 170 százalékkal növelte eladásait 2014-hez képest.