Volkswagen AG

Januárban áll fel a Volkswagen szoftverfejlesztő érdekeltsége

2019.11.23.

Januárban kezdi meg működését a konszern saját szoftverfejlesztő részlege kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.

A Volkswagen konszern az új szoftverfejlesztő részlegbe, a Car.Software vállalatba vonja össze a csoporthoz tartozó vállalati egységek járműelektronikai és informatikai szakismereteit. A kezdeti háromezer fős alkalmazotti létszámot túlnyomórészt a konszern vállalatainál már alkalmazásban lévő informatikai szakemberekből állítják össze. A szoftverfejlesztésben foglalkoztatottak száma 2025-ig külső megbízásokkal, cégakvizíciókkal és a konszern vállalataitól átvett további szakértőkkel tíz ezerre fog növekedni.

Az informatikai és szoftverfejlesztési feladatok "házon belüli" ellátása egyike Herbert Diess vezérigazgató stratégiai célkitűzéseinek. A konszern ugyanis teljes digitális ökoszisztémát tervez felállítani az autóipari vállalatokat és mobilitási szolgáltató cégeket összekapcsoló szoftver alkalmazásokból. A Volkswagen ennek érdekében felhő-szolgáltatási együttműködésre lépett a Microsoft vállalattal is.

A konszern több mint hatvan százalékra tervezi emelni a járműveiben és szolgáltatásaiban alkalmazott saját fejlesztésű szoftverek részarányát a jelenlegi tíz százalékról. Járműipari alkalmazások fejlesztése mellett a Volkswagen saját operációs rendszer, a VW.OS kifejlesztését is tervezi. A szoftverfejlesztő részleg Wolfsburg, Ingolstadt és Berlin városokban, valamint Seattle-ben és Pekingben állít majd fel központokat.

"Végső soron a versenyképességünket erősítjük azzal, hogy a jövőben házon belül állítjuk majd elő a járműtechnológiai digitalizációval létrehozott hozzáadott érték nagy részét" - mondta Christian Senger, a Volkswagen digitalizálási és szolgáltatásfejlesztési igazgatója (a képen).

A Volkswagenhez hasonlóan a többi autógyártó vállalat is nagy erőbedobással igyekszik függetleníteni magát a járműipari digitalizációban, a digitális infrastruktúra kiépítésében és az önállóan navigáló járműtechnológiai fejlesztésekben az amerikai internetes óriáscégektől.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....