autóipar

A Jaguar újra indítja a D-Type gyártását

2018.02.09.

62 évvel azután, hogy 1956-ban elkészült az eredeti D-type utolsó példánya, a Jaguar Classic újra beindítja az ikonikus versenyautó gyártását Coventry-ben. A Jaguar Classic által összeszerelt első Jaguar D-type – egy fejlesztési prototípus – ezen a héten, a párizsi Salon Retromobile kiállításon ünnepli világpremierjét.

A D-type versenyautóból mindössze 25 új példány készül a Jaguar Land Rover Classic Works Warwickshire-i üzemében, egytől egyig gondos kézi munkával. A Jaguar eredetileg, 1955-ben 100 darab D-type gyártását tervezte. Akkor csupán 75 autót építettek meg, így a Jaguar Classic most valóra váltja a márka eredeti elképzeléseit, és 25 darab vadonatúj, de teljességgel korhű sportautót állít négy kerékre.

A D-type, amely 1955 és 1957 között háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás futamot, a hathengeres XK erőforrással készült. A 2018-tól kezdődően, ügyfélmegrendelésre épülő D-type példányok a legutolsó csavarig az eredeti specifikációk szerint készülnek.

„A Jaguar D-Type minden idők egyik legszebb, egyben legikonikusabb versenyautója, amely ráadásul kiemelkedő eredményeket ért el a világ legkíméletlenebb autóversenyein.” – mondta Tim Hannig, a Jaguar Land Rover Classic igazgatója. „Vonzereje a mai napig mit sem csökkent.”

„Azzal, hogy Coventry-ben befejezzük az eredetileg tervezett gyártási mennyiséget, lehetőségünk nyílik folytatni a D-type sikertörténetét. Ehhez fogható projekt egyszer adódik az életben, és a Jaguar Land Rover Classic világszínvonalú szakemberei büszkén vesznek részt benne.”

A D-type a Jaguar Classic harmadik folytonossági modellszériája: 2014-15 során hat hiányzó Lightweight E-type-ot építettünk, amit 2017-18-ban kilenc darab XKSS követett.

A Jaguar Classic szakértői a Jaguar eredeti tervrajzaihoz és feljegyzéseihez hozzáférve fáradhatatlan kutatómunkát végeztek, hogy az új D-type minden egyes példánya pontosan azon műszaki előírások szerint készüljön el, amelyeket Lofty England motorsport-igazgató és mérnökei az ötvenes években meghatároztak. A D-type vásárlói választhatnak az 1955-ös Shortnose, illetve az 1956-ban alkalmazott Longnose karosszéria között.

A most elkészült fejlesztési prototípus az 1956-os Longnose kivitel. Ez a verzió könnyen felismerhető hosszabb motorházfedeléről, a vezető tarkója mögötti, jellegzetes uszonyról, a „nagyszögű” hengerfejről, valamint a gyorsan cserélhető féknyergekről.

„A D-type alapjaira épülő XKSS kilenc példányát életre kelteni fantasztikus élmény volt, egyben jóval nagyobb szakmai kihívást jelentett, mint a hat hiányzó Lightweight E-type megépítése. Az XKSS projekt során szerzett tapasztalatok nagyban megkönnyítették a 25 utolsó D-type megalkotását célzó munka beindítását.” – árulta el Kev Riches, a Jaguar Classic műszaki igazgatója. „Az autó minden példánya a legapróbb részletekig, tökéletesen korhű lesz, pont olyan, amilyennek a Jaguar motorsport-részlege annak idején megálmodta.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..