ittas járművezetés
Mint fogalmazott, a koronavírus-járvány próbára tette a bortermelőket is, de a kormány 2,2 milliárd forintos átmeneti támogatással segítette őket, ezen felül pedig 4,8 milliárd forintos promóciós programot indítanak a magyar borok népszerűsítésére, hogy megkönnyítsék az értékesítést.
Magyarországon 2008-ban vezették be a zéró toleranciát, ami azt jelenti, hogy vezetés előtt tilos akár csak egy pohár szeszes italt is meginni, és a szabályszegők súlyos büntetésre számíthatnak. A Magyar Biztosítók Szövetsége szeptemberi közleménye szerint az ittas vezetők egyértelműen felülreprezentáltak a közúti közlekedési balesetekben.
A felvetés annak fényében mindenképpen szokatlan, hogy csak tavaly 27 801 ittas vezetőt kaptak el közúti ellenőrzések során és 1353 esetben ittas járművezető volt baleset okozója a KSH adatai alapján.
Tavaly összesen 1394 ittasan okozott baleset volt itthon, ebből 47 halálos kimenetelű.
Európában a közúti balesetek mintegy negyedét okozza az alkoholfogyasztás, Magyarországon ez az arány azonban jóval alacsonyabb.
Európában jelenleg Magyarország azon kevés ország közé tartozik – ilyen például Csehország vagy Szlovákia is - ahol zéró tolerancia van érvényben – írja egy korábbi cikkében a Közlekedéstudományi Intézet oldala.
Az ORFK-Országos Beleset-megelőzési Bizottsága hivatalos honlapján, nemrégiben tették közzé, hogy milyen alkohol limitek vannak érvényben Európa 29 országában. Sok esetben differenciálnak az országok abban is, hogy a sofőrök, milyen régóta vezetnek. Németországban például 0,5 g/l a hatályos érték, azaz a véralkohol alkohol szint, mely alatt a sofőrök még legálisan vezethetnek, ugyanakkor a hivatásos és a kezdő sofőrökre a 0,0 g/l limit vonatkozik, tehát egyetlen korty szeszesital sem engedélyezett a vezetés előtt és alatt.
A Kormányzati Tájékoztatási Központ az RTL Híradó kérdésére azt közölte, hogy "a szakmai szervezetek minden évben ezt javasolják, de az emberek nem támogatják a lazítást, ezért kabinet nem tervezi a szabályozás módosítását".