ittas járművezetés

Ittas vezetőket is ráengedne az utakra Orbán minisztere

2020.10.04.

Társadalmi vitát indítanának a járművezetőkre vonatkozó zéró tolerancia esetleges lazításáról - mondta az MTI tudósítása szerint Nagy István agrárminiszter egy borászrendezvényen.

Mint fogalmazott, a koronavírus-járvány próbára tette a bortermelőket is, de a kormány 2,2 milliárd forintos átmeneti támogatással segítette őket, ezen felül pedig 4,8 milliárd forintos promóciós programot indítanak a magyar borok népszerűsítésére, hogy megkönnyítsék az értékesítést.  

Magyarországon 2008-ban vezették be a zéró toleranciát, ami azt jelenti, hogy vezetés előtt tilos akár csak egy pohár szeszes italt is meginni, és a szabályszegők súlyos büntetésre számíthatnak. A Magyar Biztosítók Szövetsége szeptemberi közleménye szerint az ittas vezetők egyértelműen felülreprezentáltak a közúti közlekedési balesetekben. 

A felvetés annak fényében mindenképpen szokatlan, hogy csak tavaly 27 801 ittas vezetőt kaptak el közúti ellenőrzések során és 1353 esetben ittas járművezető volt baleset okozója a KSH adatai alapján.

Tavaly összesen 1394 ittasan okozott baleset volt itthon, ebből 47 halálos kimenetelű. 

Európában a közúti balesetek mintegy negyedét okozza az alkoholfogyasztás, Magyarországon ez az arány azonban jóval alacsonyabb.

Európában  jelenleg Magyarország azon kevés ország közé tartozik – ilyen például Csehország vagy Szlovákia is - ahol zéró tolerancia van érvényben – írja egy korábbi cikkében a Közlekedéstudományi Intézet oldala. 

Az ORFK-Országos Beleset-megelőzési Bizottsága hivatalos honlapján, nemrégiben tették közzé, hogy milyen alkohol limitek vannak érvényben Európa 29 országában. Sok esetben differenciálnak az országok abban is, hogy a sofőrök, milyen régóta vezetnek. Németországban például 0,5 g/l a hatályos érték, azaz a véralkohol alkohol szint, mely alatt a sofőrök még legálisan vezethetnek, ugyanakkor a hivatásos és a kezdő sofőrökre a 0,0 g/l limit vonatkozik, tehát egyetlen korty szeszesital sem engedélyezett a vezetés előtt és alatt.

A Kormányzati Tájékoztatási Központ az RTL Híradó kérdésére azt közölte, hogy "a szakmai szervezetek minden évben ezt javasolják, de az emberek nem támogatják a lazítást, ezért kabinet nem tervezi a szabályozás módosítását".

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....