Forma 1

Itt vannak az első 2017-es szimulátor adatok

2016.03.31.

A csapatok első érdemi szimulációi alapján jövőre mintegy 3 másodpercet gyorsulnak majd az autók, ami egyes pályákon körrekordokat fog eredményezni, illetőleg az eddigi legnagyobb, akár 5,5 G-t is meghaladó fizikai terhelésnek fogja kitenni a versenyzőket, tudta meg a Motorsport hírportál.

Mint ismeretes, 2017-ben minden bizonnyal alapjaiban új aerodinamikai szabályok szerint épülnek, illetőleg szélesebb és jobban tapadó gumikat használnak majd a Forma–1-es autók. Bár a változásokat hivatalosan még mindig nem fogadták el, a csapatok – szimulációk segítségével – már most elkezdték megvizsgálni, hogy az új regulák milyen hatással lesznek a versenygépek teljesítményére.

A Motorsport hírportál ezeket a szimulációs eredményeket szerezte meg, s az egyik csapat főtervezőjére hivatkozva közli, hogy az első érdemi eredmények alapján az új kocsik mintegy 3 másodperccel jobb köridőkre lehetnek képesek a téli teszteknek valamint a Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában, mint 2016-os elődjeik.

Nagyobb kanyarsebességekhez alacsonyabb végsebesség

A különbség úgy jön ki, hogy a nagyobb szárnyak és a nagyobb diffúzor miatt alaposan megnövekvő aerodinamikai leszorítóerő, illetőleg a nagyobb gumik miatt alaposan megnövekvő mechanikai tapadás mintegy 4 másodpercet hoz a konyhára a kanyarsebességeken keresztül, miközben a nagyobb szárnyak és gumik jelentette nagyobb légellenállás, illetőleg a megnövekvő minimális súly mintegy 1 másodperccel visszaveti majd a tempót. Az információk szerint a légellenállás annyira meg fog nőni, hogy a végsebességek nagyságrendileg 10 km/órával csökkenni fognak a barcelonai célegyenes végén található mérőponton. A minimális súly tervek szerinti 20 kg-os növekedését egyébként részint a nagyobb, s emiatt nehezebb gumikkal valamint a valószínűleg érkező „glória” nevű fejvédő eszközzel fogják indokolni.

Három másodperces javulással mellesleg Melbourne-ben például simán megdőlne a két héttel ezelőtt alig 0,3 másodpercre megközelített körrekord – és utóbbiban az idén lágyabb gumik mellett az idei autók tavalyhoz képest mért gyorsulása is vastagon benne van…

A kanyarsebességek növekedését a Circuit de Catalunya villámgyors, 180 fokos, híres-hírhedt 3-as kanyarján keresztül érzékeltették. Az adatok szerint az ez évi kocsik mintegy 240 km/órára képesek ebben a hajlatban, míg a jövő éviekkel akár a 275 km/órát is elérhetik majd a versenyzők, akik egy körön akár padlógázzal is abszolválhatják a fordulót!

Brutális oldalirányú terhelés

Nem elhanyagolható tény, hogy míg a jelenlegi generációs kocsikban 3 G-s oldalirányú erőhatás éri a pilótákat a fent említett kanyarban, addig az új masinákkal több mint 5,5 G-nek lehetnek kitéve másodperceken keresztül – a cikk szerint ez megegyezik a 2000-es években tapasztalt legnagyobb ilyen jellegű terheléssel, és az állandó fejlődés miatt innen csak felfelé vezethet az út…

Hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezt elég biztonságosnak ítéli-e meg, az egyelőre még a jövő zenéje, a pályák biztonsága viszont Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint megfelel az új kihívásnak.

„Úgy bizonyosodunk meg róla, hogy egy pálya biztonságos-e, hogy vesszük egy Forma1-es autó tipikus sebességprofilját, berakjuk a szimulátorba, és az megmondja nekünk, hogy mekkora bukóterek kellenek, ha azt szeretnénk, hogy a kocsi ilyen és ilyen sebességek mellett érje el a falakat. Amennyire mi meg tudjuk ítélni, az új sebességprofil alacsonyabb végsebességeket, de nagyobb kanyarsebességeket fog jelenteni, és biztosak vagyunk benne, hogy a jelenlegi pályák nem kerülnek majd bajba” – fogalmazott a szakember a melbourne-i idénynyitón.

 

(motorsport; telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Az Audi megteszi a következő lépést a vertikális integráció terén, és új helyszínt talál az....
2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....
2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....