Lamborghini Temerario
A Lamborghini Huracán leváltása már nagyon régóta a levegőben lógott. A Temerario érkezésével viszont végre itt van a várva várt cseremodell.
Az 5,2 literes V10-es motor, amely 2003 óta hajtotta a Lamborghini szuperautóit, szintén a nyugdíjazásra került. Helyét egy 4 literes V8-as vette át, amit 3 további elektromos motor segít.
A turbók a két hengersor közé vannak beszerelve, míg az egyik elektromotor a lapos főtengely és a sebességváltó között helyezkedik el, a másik kettő pedig az első tengelyre van felszerelve, így a Temerario rövidebb szakaszon csendes, elsőkerék-meghajtásra is képes.
A motor 789 lóerős csúcsteljesítményre képes, viszont ha hozzáadjuk a három elektromos motort, az autó teljesítménye 907 lóerőre ugrik, végsebessége pedig a 342 km/h-t is elérheti.
A három motor a rendszer összteljesítményének viszonylag kis hányadát adja, mivel nyomaték-feltöltésre vannak használva alacsony fordulatszámon - mellyel csökkentik a nagynyomású turbók használatából adódó késést.
A motorokat egy 3,8 kWh-s akkumulátor működteti, amely már egy 7 kW-os váltóáramú eszközzel is tölthető.
A Temerario drámai kinézete összhangban van Mitja Borkert dizájn-főnök "űrhajós" szellemiségével és számos Lamborghini-jelleggel: tátongó hatszögletű kipufogóval és hasonló alakú első és hátsó LED-ekkel.
Habár egyértelműen a zászlóshajónak számító Revuelto-ra hasonlít, a Temerario nem ugyanazt az Y-alakú világítási grafikát alkalmazza, hanem karcsúbb elülső LED-ekkel lett felszerelve, ami kissé hajaz a tavalyi Lanzador elektromos koncepicóautóra.
Az új modell hátsó részének alsó fele le lett vágva, ami szabaddá tette a gumiabroncsokat, továbbá a hátsó lökhárító túlnyúlása is rövidebbnek tűnik. A Huracán szénszálas és alumínium architektúrája helyett a Temerario egy új, kizárólag alumíniumból készült vázzal rendelkezik, ami 20 százalékkal merevebbé teszi az autót - részben az alumínium extrudálásnak köszönhetően.
1715 kilogrammos súlya az autónak akár 1690 kg-ra is is csökkenthető, ha a pályára kifejlesztett 'Allegerita' névre hallgató felszereltséggel kérjük a járművet.
A fékezőerőt elöl 410 mm-es alumínium tárcsafékek, hátul pedig 390 mm-es fékek biztosítják. Ennek köszönhetően állítólag 32 méteres 100-0 km/h-s féktávolsággal rendelkezik, ami nagyjából megegyezik az elődje statisztikáival.
Papíron a Temerario teljesítménye hasonló a feljebb pozícionált Revueltóéhoz, a két autó karakterisztikáit tekintve viszont számottevően eltérő - legalábbis a Lamborghini műszaki igazgatója, Rouven Mohr szerint.
A Temerario az első olyan modell a márka történetében, amely rendelkezik drift móddal, ami Mohr elmondása alapján a terepre szánt Huracán Sterratóból inspirálódik.
A belső teret úgy alakították ki, hogy a vezető "vadászpilótaként" érezhesse magát az autó vezetése közben, amit a fizikai kapcsolóberendezések biztosítanak, míg a másodlagos funkciókat a 8,4 hüvelykes vezetői kijelző és az utasoldali műszerfalra szerelt 9,1 hüvelykes érintőképernyő látja el.
Az új alváz további 34 mm-es teret biztosít a fejünknek, ami állítólag arra is elég, hogy egy 1,95 méter magas pilóta is elférjen - bukósisakot viselve - az utastérben.
Az ülések fűthetőek és szellőztethetőek is, valamint 18 különböző beállítást kínálnak a tökéletes kényelem elérése érdekében.
A hivatalos árazását még nem tudjuk az autónak, de az biztos, hogy a Huracán 78,4 millió forintos árcédulájához képest többet kell majd fizetniük a Temerariót vásárlóknak.