Tesla
A legfontosabb változás az előző verzióhoz képest, hogy az Autopilot ezután jobban támaszkodik majd a radarra, és kevésbé a szélvédőbe épített kamerára. A Tesla közleményében azt írja, hogy a megfeszített fejlesztőmunka eredményeként a radar már elsődleges irányító szenzorként alkalmazható anélkül, hogy a kamerát arra kellene használni, hogy megerősítse vizuális képfelismeréssel az észlelést.
A 2014 októbere után gyártott Teslák mind rendelkeznek ezzel a radarral, de ezt eddig csak arra használták az autók, hogy kiegészítsék az elsődleges kamerák észleléseit. Mostantól a radar fejlettebb jelfeldolgozással rendelkezik, már képes egy 3D-s képet alkotni a világról annak köszönhetően, hogy másodpercenként tízszer készít egy „fényképet” a környezetéről. A radar a visszaverődő sugarakból azt is meg tudja állapítani, ha a Tesla előtt haladó autó előtt akadály képződne, mivel átlát az autó alatt, ha annak hasmagassága nem kisebb 15 centiméternél.
Ahogy eddig, az Autopilot rendszer képes önmagát fejleszteni annak köszönhetően, hogy az összes, ilyen rendszert használó Tesla rögzíti a környezetét, és ezeket az információkat megosztják egymással. Ráadásul már azt az adatot is megkapják a felhőből, hogy mely területen milyen szélesek a sávok, ami javítja az önálló sávtartást.
Elon Musk szerint az új Autopilot jelentősen csökkenti majd a vészfékezéssel járó szituációkban a balesetveszélyt. „Az új szoftver lehetővé teszi az autónak, hogy idejében fékezzen az akadály előtt, akármi is legyen az – különösen, ha nagy, fémes testről van szó. Ez lehet egy keresztben haladó teherautó, egy tábla, de akár egy űrhajó vagy egy adag fémhulladék is” – nyilatkozta a cég vezérigazgatója. Az új Autpilot arra kényszeríti a sofőrt, hogy álljon meg, és indítsa újra az autót, ha az három figyelmeztetés után sem hajlandó kézzel megfogni a volánt.
A frissítést két héten belül az összes Tesla Model S és Model X megkapja a világon, az online kapcsolatnak köszönhetően. Musk szerint a mostani frissítéssel nem következett volna be az a nyári baleset, amikor egy Tesla tulajdonos az Autopilot használata közben vesztette életét, mert az autója nem ismert fel egy előtte keresztbe álló teherautót.