szervíz
2014-ben a magyarországi Inter Cars áttekintette a Q-Service hálózat addigi teljesítményét, új vezetővel és stratégiával próbálkoztak. A próbálkozás hamar mérhető eredményeket produkált: három év alatt a cég forgalma tízszeresére növekedett, és 2017-ben országos szinten 82 Q-Service logós műhellyel találkozhatunk.
Mit tud egy Q-service, amit mások nem?
Az anyacég piaci helyzetére és globális tapasztalataira támaszkodva, a Q-Service pontok olyan előnyre tesznek szert, amelyekre a hálózaton kívüli, „magányos” szervizeknek esélye sincsen. A hálózatba tömörült javítási pontok egységes megjelenéssel, azonos minőségben szolgáltatnak, ráadásul a „Q-Service” logó az ügyfelek részére is a minőség garanciája tud lenni.
Az Inter Cars garantálja a beszállítói hátteret. Kelet-Európa egyik legnagyobb autóalkatrész kereskedője biztosítja, hogy Ablaktörlő lapátoktól a Zárszerkezetekig minden rendelkezésre álljon. Így a partnereknek nem kell időt pazarolni az alkatrészek különböző helyekről való beszerzésére, hanem a „mindent egy helyről” elv alapján válogathatnak, az amúgy profi informatikai háttérrel rendelkező rendszerben.
Nem csak autóalkatrészek elérhetők a rendszerben, de a javításhoz szükséges szerszámok, műszerek, diagnosztikai eszközök, valamint garázsipari berendezések is, például autóemelők.
A titok, csak hálózaton kívül titok
A Q-Service minden tevékenységére profi csapatot tart fent. Sok oldalról támogatják a partnerek üzletszerzési tevékenységét is. Nem csak az egységes arculat, a folyamatosan ellenőrzött minőség és a teljes alkatrészellátottság biztosított, hanem a háttérben folyamatos képzés is zajlik. A szervizek vezetőinek megmutatják azokat az új információs csatornákat, amelyeken keresztül a korszerű kommunikáció eszközeit kihasználva, az eddigieknél lényegesen olcsóbban juthatnak el, lényegesen több potenciális ügyfélhez.
Az új marketing eszközök alapjainak lerakásában – pl. az üzleti Facebook fiók létrehozásában és üzemeltetésében – segítenek a kapcsolattartók. Akinek még így sem indul be a fantáziája, annak a belsős csapat áll rendelkezésére egy hatékony Facebook kampány létrehozásában és felügyeletében. Piri András, a Q-Service hálózat menedzsere arról számolt be, hogy nem egy esetben kaptak telefont a partnerektől, hogy nyugodtan vissza lehet venni a kampány intenzitásából, mert néhány hét leforgása alatt az üresen pangó szervizcsarnok munkazajjal telt meg, és nem győzik kiszolgálni az ügyfeleket.
Központi „fűtés”
A franchise rendszerek legnagyobb előnye, hogy az egyes pontoknak nem kell feltétlenül mindent a saját berkein belül előteremteniük. Nem feltétlenül szükséges például saját marketingstratégiával rendelkezniük, mert az egész rendszert összefogó vállalat folyamatosan promótálja a márkanevet, így az eljut mindenhová.
Hasonlóképpen van ez az oktatásokkal és továbbképzésekkel is. A gyorsan fejlődő és állandóan változó járműjavítási technológiák a hálózat partnereihez közvetlenül jutnak el az oktatások és tréningek alkalmával. A Q-Service tervei között szerepel, hogy a jövőben biztosítja partnerei számára, hogy a közösségben egyszer már felmerült problémára minden tagnak rendelkezésére álljon a legjobb gyakorlat, így a tapasztalatok megosztása révén kerülhetnek versenyelőnybe a többiekkel szemben.
Az ügyfélkezelés is egyszerűsödik! A partnerek számára biztosított ügyfélnyilvántartó és egyéb informatikai rendszerek felhasználásának köszönhetően célzott ügyfélmegkeresések indíthatók. Így, ha például adott járműtípushoz való alkatrészekből indít akciót az anyacég, akkor a hálózat tagjai saját ügyfeleik között is tudnak szelektálni és nem ajánlanak az Opeles ügyfélnek Peugeot lengéscsillapítót kedvezményes áron.