szervíz

Inter Cars – Független márkaszerviz Egerben

2017.09.11.

Az egri Volkswagen márkaszerviz házon belül alakíthatott ki Q-Service pontot a konszernen kívüli autók fogadására.

Igen ritka, hogy egy szerződésekkel szigorúan szabályozott, járműmárkával való együttműködésbe beleférjen az, hogy konszernidegen autókat is vihetnek oda javításra. Ez a különleges együtt állás valósult meg az Automobil-Eger ’97 Kft telephelyén, ahol jól megfér egymás mellett a Volkswagen márkakereskedés és szerviz, valamint a Q-Service márkafüggetlen javítópont is.

Történelmi távlatok

A történet még 1972-ben kezdődött, amikor állami vállalatként megkezdte működését a cég jogelődje. Montvai Zsolt ügyvezető igazgató büszkén mutatott rá, hogy tavaly ment nyugdíjba az a kollégájuk, akinek első munkahelye is ez a szerviz volt, tehát 44 évet töltött el gyakorlatilag ugyanazon a munkahelyen.

A rendszerváltást követően a korábbihoz hasonló elnevezéssel alapítottak kft-t, amely Peugeot és Nissan márkakereskedésként és szervizként kezdett működni a megyeszékhelyen. Később a Porsche Hungáriával kezdődött együttműködés, és mint VW-Audi márkakereskedés és szervizként működtek tovább. Jelenlegi telephelyükre 2010-ben költöztek, ezzel együtt letisztult a kínálat is: Volkswagen márkakereskedés és szerviz, valamint Skoda márkaszerviz tevékenységet végeznek.

Válság

A most már remélhetőleg magunk mögött hagyott gazdasági válság igencsak megtizedelte az egri márkaképviseletek számát. A korábbi 15 helyett, ma már csak 6 márka képviselteti magát Egerben 4 kereskedésben. Az ügyvezető szerint éppen a történelmi hagyományok, a minőségi munkavégzés és persze a cég mögött álló stabil tulajdonosi háttér játszottak szerepet abban, hogy túlélték a válságot. A nehéz időszakban volt érezhető igazán a szürke-fekete autójavítók ügyfélelszívó hatása.

Már akkoriban is látszott azonban az igény arra, hogy a konszernen (VW) kívüli márkák javítását is el tudják vállalni, méghozzá hasonló minőségben, mint saját márkáik autóit. Ekkor találtak egymásra az Inter Cars-szal, akik komplex megoldást kínáltak erre. A Porsche Hungária engedélyezte a bővülést, és a szervizkomplexum egyik sarkában külön ügyfélteret és parkolót is kialakítottak a Q-Service-be érkező ügyfelek számára.

Válság után

Hamar jelentkezett a bővülés igénye, hiszen az utóbbi néhány esztendőben a piaci környezet egyre inkább megengedi, sőt meg is követeli, hogy az alkalmazottak tisztességes megfizetését. Olyannyira, hogy a szürke szegmensben tevékenykedő autójavítók is hasonló árakon kezdtek dolgozni, mint a márkaszervizek. Ilyen helyzetben nem kérdés, hogy az Automobil-Eger ’97 Kft-nél is megnőtt a kereslet.

Jó kilátások

Montvai Zsolt szerint nekik előnyük a munkaerő piacon a márkaszerviz lét, hiszen maga a Volkswagen név is csáberővel bír a szerelők körében. Nem állítja az ügyvezető, hogy nincs munkaerőhiány, de eddig minden felmerült helyzetet viszonylag könnyen meg tudtak oldani. Mondjuk muszáj is volt, hiszen a világ legnagyobb autóipari csoportjának képviselője nem engedheti meg magának, hogy 2-3 hetes vállalásokat tegyen. Szerencsére ez ma már 1 hétre csökkent.

A bővüléshez nem csak hely szükséges

Az ügyvezető külön kiemelte, hogy a munkaerő megszerzését és megtartását soha nem bízta a véletlenre ez a vállalkozás. Ő maga is, és többen a cégnél itt voltak tanulók, valamint most is foglalkoztatnak még iskolába járókat, a képzés náluk folyamatos.

Az utolsó bővüléskor megnyitották saját vizsgasorukat, új emelőt és szerszámokat szereztek be, valamint új munkaerőt is hadrendbe állítottak, ez volt a várakozási idő csökkentésének kulcsa.

Külön foglalkoztunk a beszélgetés során a bővülés nehézségeivel. Montvai Zsolt szerint nem csak az a baj, hogy kevés a megfelelő munkaerő, hanem néhány évig kemény versenyhátrányt jelentett az, hogy náluk csak és kizárólag teljes bérre bejelentett kollégák dolgoznak, és így a fizetés jelentős része kerül járulék formájában az államhoz.

2017-re az a helyzet alakult ki, hogy ez a szerviz legális keretek között is kedvezőbb jövedelemcsomagot kínál alkalmazottainak, mint a még mindig féllegálisan működő „maszek” versenytársai.

Ahogyan körül néztünk a telephelyen úgy láttuk, hogy minden irányból kihasználták a telek méreteit és adottságait, ezért felmerült a további bővülés hogyanjának kérdése. Az ügyvezető is megerősítette, hogy a rendelkezésre álló helynek bizony megvannak a fizikai határai, de ilyenkor jut szerephez az okos szervezés. Megfelelő mennyiségű alkalmazottal eltolt, vagy akár két egész műszakban is tudnak dolgozni, így kihasználva a rendelkezésre álló kapacitást.

Igény az igényességre

Ahogyan korábban arról szó esett, nem csak a konszernen belüli autóval rendelkező ügyfelek szerették volna, hogy ha autóik rendezett, igényes körülmények közé kerülnek, hanem a paletta többi színe is helyet keresett magának. A Porsche Hungária engedélyével ezért csatlakoztak a Q-Service, márkafüggetlen javítói hálózatához. Bár a Q-Service hálózathoz tartozásnak is megvannak a feltételei, ezeket – márkaszerviz lévén – amúgy is teljesítették, már csak a hálózat logóinak kellett helyet találni, no meg maguknak az ügyfeleknek. Előbbiek a homlokzaton, utóbbiak pedig a külön a Q-Service látógatóinak fenntartott helyiségben kaptak helyet, a Q-Service ügyfelek autónak javítása és karbantartása pedig a külön erre dedikált szerelőálláson zajlik.

A Q-Service-be érkezőket külön részen várják

Maradó ügyfelek

A jót könnyű megszokni – szokták mondani. Q-Service-ként (is) működve többé nem tart attól a márkaszerviz, hogy a garanciaidő letelte után többé nem találkoznak az ügyfelekkel, hiszen – bár a két szerviz ugyanazzal a sávosan kialakított óradíjjal működik – a függetlenség az alkatrész felhasználásban is tartogat lehetőségeket.

Az ügyfélkör azokkal is bővült, akiknél a családban már valamelyik itt autó rendszeresen itt tett szervizlátogatást, de a más márkához tartozó többi családi négykerekű eddig máshol lett szervizelve.

Tudni kell nemet mondani

Az ügyvezető pontosan ismeri a márkák ügyfélmegtartó taktikáit. Sok – főleg a prémiumkategóriába tartozó – gyártó már az időszakos karbantartási előírásait is úgy alakítja ki, hogy az kizárólag a márkaszervizben elérhető gépparkkal lehet elvégezni: célszerszámok, gyári diagnosztika, miegymás… Ezért kiemeli, hogy szó sincsen arról, hogy ők mindent elvállalnának, van olyan dolog, amihez egyszerűen nincsen eszközük, vagy nem is értenek hozzá, hiszen annyira sajátos, márkaspecifikus tudást igényelne.

A bónuszrendszer nagyon jól ki van találva

Az Inter Cars-hoz tartozó Q-Servicek bónusz rendszerét külön is kiemeli az igazgató, mert az alkatrész megrendelések utáni forgalomból, csaknem teljes egészében fedezhető a szerviz szerszám, vagy éppen garázstechnikai igénye.

Az arányokról annyit még megtudtunk, hogy bár a cég portfóliójának legnagyobb részét továbbra is a márkaszerviz tevékenység teszi ki, ez az arány nem változik, tehát a független szervizrészleg együtt nő a Volkswagen márkaszervizzel.

A bővülés tehát minden szerviz előtt adott lehetőség, a kérdés csak az, hogy milyen égisz alatt vág bele a vállalkozás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....