BMW

Innovációkkal indította az új évet Las Vegasban a BMW

2014.01.18.

A BMW, a világ egyik vezető autógyártójaként, innovatív megoldásaival – a BMW ConnectedDrive égisze alatt – megteremtette a tökéletes harmóniát és az állandó kapcsolatot a sofőr, a jármű és a külvilág között. A vállalat a 2014-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (Consumer Electronics Show) újfent bizonyítja, hogy a technológiai fejlődés egyik élen járó képviselője.

Az egyik legnépszerűbb tengerentúli vásáron, amely évről-évre a digitalizált világ újításait helyezi reflektorfénybe a világ minden pontjáról, a BMW ízelítőt ad a jövő autóipari innovációiból, egyúttal bemutatja a szériagyártásban kínált járművekhez fejlesztett legújabb alkalmazásokat.

Az automatizált járművezetés új korszaka

A BMW Group kifejlesztett egy újfajta, nagymértékben automatizált járművezetésre képes prototípust, amely fejlett vezérlési technológiájának köszönhetően garantálja az elérhető maximális biztonságot. Sőt, a prototípus egy lezárt pályán bizonyítani is fogja a járművezérlési rendszerek új generációjának hatékonyságát. Ezekkel a rendszerekkel a prototípus képes aktív, önálló irányváltási beavatkozásokra, miközben elektronikusan vezérli a kormányművet, tökéletes összhangban a fékekkel és a gázpedállal. Ez az innovatív fejlesztés egy fontos, mérföldkőnek számító lépés a jelenlegi rendszerekhez képest, amely azonnal reagál, és gondosan kiszámított fékezési behatásokkal korrigálja az esetleges alul- és túlkormányzásokat.

Különleges kapcsolat: a BMW i3 és a Samsung Galaxy Gear

Az okostelefonok gyors elterjedésével az internet, a digitális szolgáltatások egyre bővülő köre és az ehhez kapcsolódó alkalmazások a mindennapi élet meghatározó elemeivé váltak. Az olyan okos karórák pedig, mint a Samsung Galaxy Gear, egy újabb szintre emelik ezt az ember és technológia közti különleges kapcsolatot. Ezeket az eszközöket a felhasználók éppúgy viselik, mint egy hagyományos karórát, a csuklóra erősített kijelzőn pedig mutatják az összekapcsolt okostelefon információit. Las Vegas-i világpremierjével a BMW a világ első olyan autógyártójává válik, aki egy kutatási célokat szolgáló alkalmazás részeként járműfunkciókat jelenít meg egy okos karórán. A BMW i Remote App funkcióval ellátott Samsung Galaxy Gear hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint a BMW i Remote App, amely lehetővé teszi a BMW i3 vezetője számára, hogy állandó kapcsolatban legyen a járművel, miközben hatékony segítséget nyújt az autón kívül is. A BMW i Remote App funkcióval ellátott Samsung Galaxy Gear naprakészen mutatja a világ első, prémium kategóriájú elektromos kisautójának hatótávolságát és akkumulátorának aktuális töltöttségi szintjét, valamint az előre beprogramozott indulási időpontokat. A kutatási célokat szolgáló alkalmazás mindezeken felül megjeleníti az ablakok, az ajtók és a napfénytető állapotát, egyúttal lehetővé teszi, hogy a BMW i3 vezetője az okos karórán keresztül úti célokat küldjön a jármű navigációs rendszerének, illetve hogy a távolból bekapcsolja a fedélzeti klímát és előre beállítsa az utastér hőmérsékletét, mire kezdetét veszi a közös utazás – mindezt akár szóbeli utasításokkal, a Samsung beszédfelismerő applikációján, az S Voice programon keresztül.

Kamera-alapú vezetést támogató rendszerek: nagyobb biztonság, még több kategóriában

Számtalan előnyének köszönhetően, napjainkban a vizuális érzékelés területén a kamerás és videós technológia szolgál a vezetést támogató modern rendszerek legtöbbjének alapjául. Egyes szériagyártásban kínált járművek például már kamerával felszerelve is elérhetőek (amiket a szélvédő tetejének belső felére, a középső visszapillantó házába helyeznek), többek között a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a közlekedési táblákat felismerő rendszer is ennek a képével dolgozik. De az ütközésre figyelmeztető rendszer, az automata fékezési funkcióval társított gyalogosfelismerő rendszer, a torlódásra és közlekedési dugóra figyelmeztető rendszer, valamint a Stop & Go funkcióval kiegészített, kamera-alapú sebességtartó automatika is kizárólag a digitális vizuális érzékelés információi alapján működik. Ezek a rendszerek mind nélkülözik a költséges radar-alapú technológiát, miközben hasonló funkciókat kínálnak. Éppen ezért ezek a biztonsági rendszerek azokban a járműkategóriákban is elterjedhetnek, amelyekben eddig hagyományosan alacsony volt az ilyen kifinomult rendszerek iránti kereslet.

A modern, kamera-alapú rendszerek elsöprő győzelmet aratnak a radar-technológián alapuló alkalmazások fölött azzal, hogy az álló akadályokat is felismerik. A kamera széles látószöge ráadásul lehetővé teszi a vezető látómezejének határán mozgó tárgyak megbízható érzékelését is.

Új parkolóasszisztens, hosszanti és oldalirányú segítséggel

Az új, hosszanti és oldalirányú segítséggel kiegészített parkolóasszisztens jelentősen nagyobb kényelmet és biztonságot kínál az ügyfeleknek. A jelenleg piacon lévő rendszerekkel ellentétben nem csupán megkeresi az ultrahangos érzékelőkkel az úttal párhuzamos parkolóhelyeket, de az elektromosan vezérelt kormányművel be is kormányozza (oldalirányú segítség), majd önállóan kapcsolgatva az automata sebességváltó egyes fokozata és a hátramenet között, magától be is parkolja az autót a kiszemelt parkolóhelyre, miközben a fékrendszert is automatikusan kezeli (hosszanti segítség). A rendszer tökéletes összhangban kezeli a kormányművet, a váltót, a gázpedált és a fékrendszert. A jármű vezetőjének mindössze annyit kell tennie, hogy lenyomva tartja az új parkolóasszisztenst aktiváló gombot, és figyeli, amint autója magától beparkol helyette.

Az új, hosszanti és oldalirányú segítséggel kiegészített parkolóasszisztens, valamint a torlódásra és közlekedési dugóra figyelmeztető rendszer úttörő funkciói jelentős továbblépést jelentenek a jelenleg piacon lévő rendszerekhez képest, tekintve, hogy jelentősebb mértékben könnyítik a vezető munkáját. Mindegyik rendszer, amely a részben vagy a nagymértékben automatizált járművekben dolgozik, a BMW ActiveAssist égisze alá tartozik, megteremtve ezzel a technológia vadonatúj ágazatát a BMW ConnectedDrive védjegyén belül.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....