Peugeot
Európában folyamatosan és arányaiban jelentős mértékben nő a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) járművek iránti kereslet. A JATO Dynamics piaci elemzése szerint 2019-ben harmadával nőtt a részben vagy teljesen elektromos személygépkocsik piaci részesedése. Az 1,28 millió eladott öntöltő hibrid, konnektoros hibrid és akkumulátoros elektromos személyautó 44 százalékát tették ki a plug-in (EV és PHEV) típusok, 3 százalékponttal növelve részesedésüket Európa zöld mobilitási piacán.
Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az elektromos járművek egyelőre csak a környezetbarát közlekedés iránt elhivatott ügyfelek számára jelentenek vonzó alternatívát. A pragmatikusan gondolkodó vásárlók számára egyelőre csak állami vagy piaci kedvezményekkel lehet érdekessé tenni a technológiát – fejtette ki március elején tartott online sajtókonferenciáján Carlos Tavares, a Peugeot vezérigazgatója. „Az autóipar következő nagy kihívása, hogy 2025-ig megfizethetővé tegyük a zéró károsanyag-kibocsátású járműveket.” – tette hozzá az autóipari szakember.
Tavares szerint a töltőhálózat sűrűsége, a hálózatról tölthető akkumulátorokkal elérhető, tisztán elektromos hatótávolság, illetve az üzemanyagként felhasznált elektromos energia árának hosszú távú alakulása az a három legfontosabb tényező, amely befolyásolni fogja a részben vagy teljesen elektromos járművek további elterjedésének ütemét.
Ennek szellemében a márka nagy-britanniai importőre nagyvonalú ajánlattal támogatja az elektromos és plug-in hibrid Peugeot modellek piaci bevezetését: új, részben vagy teljesen emissziómentes használatra alkalmas járművük mellé hat hónapra szóló, ingyenes hozzáférést kapnak az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos töltőhálózatához. A Polar Plus több mint hétezer töltőpontot kezel országszerte, amelyek havi vagy alkalmi díj fejében vehetők igénybe. A Peugeot ügyfeleinek azonban egyik miatt sem kell aggódnia: fél éven át ingyen használhatják a normál (3 kW), gyors- (7 kW) és villámtöltőkből (50/150 kW) álló rendszert. A töltőpontok kétharmadán ráadásul a felvett elektromos energiáért sem kell fizetni, így a vásárlást követő hat hónapban akár teljesen ingyenesen közlekedhetnek autóikkal a Peugeot-tulajdonosok.
Ez nem üres marketing ígéret: a márka tisztán elektromos modelljeinek hatótávolsága eléri a 310-340 kilométert, de még a hálózatról tölthető hibrid Peugeot-k is 52-59 kilométert képesek megtenni anélkül, hogy beindítanák belső égésű motorjukat
Még ez utóbbi is kényelmesen meghaladja egy európai polgár átlagos napi autóhasználatát, de a legnagyobb európai piacokon is elegendő lehet arra, hogy napi rendszerességgel emisszió-mentesen közlekedjünk.
Ha a kezdeményezés sikeres lesz, várhatóan hasonló konstrukciót vezetnek be két további nagy európai piacon; Franciaországban és Németországban.