Volkswagen ID.

Íme az első elektromos Volkswagen GTI

2023.09.29.

Kamu váltásokkal, az eredeti Mk1-es GTI hanggenerátorával, de kellően stílusos külsővel érkezik 2026-ban az ID.2 GTI változata.

Jól megszórt minket autós hírekkel a hétvégi Müncheni Autószalon, a legnagyobb hazai gyártó standján viszont egyértelműen elvitte a showt az új ID. GTI koncepció, ami a Volkswagen első olyan elektromos modelljét vetití elő, ami GTI jelvényt fog viselni. Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója megerősítette: „Már döntöttünk a gyártásáról, az elektromos offenzívánk részeként.” Tehát akár szentségtörés, akár nem, a Volkswagen szeretné továbbra is használni nagymúltú típusjelöléseit. A GTI megmarad az elsőkerekes sportautók számára, a kétéves GTX jelölést az összkerekes sport modellek kapják majd, míg az R jelvényt a csúcsmodellek kapják meg.

Márpedig úgy tűnik, hogy szépen alakul a villanyos korszak hot hatch felhozatala, ugyanis az Abarth 500e, az Alpine A290 és az elektromos Mini Cooper mellé 2026-ban csatlakozhat a Volkswagen ID.2 GTI – egy évvel az alapmodell után. Ugyanarra a rövidített MEB padlólemezre épít majd, mint a Cupra Raval, ami hasonló méretű és tudású lehet. Utóbbiról ráadásul már azt is tudni, hogy kb. 220 lóerős lehet, a 0-100-at kb. 6,9 másodperc alatt futja majd meg, míg a hatótávját 440-450 km környékére ígérik. Persze addig még sok minden történhet ebben a rohamosan váltakozó elektromos világban, de abban biztosak lehetünk, hogy az ID.2 GTI elsőkerékhajtást, az első tengelyre sperr diffit kap, a 15 mm-rel alacsonyabb hasmagasság alapján pedig a sportfutóműben is biztosak lehetünk.

Hogy miért pont a Polo méretűnek szánt villanyautóból készül először GTI változat, azt megmagyarázhatja, hogy mára akkorát nőttek az autók, hogy a mostani Polo is akkora, mint a negyedik generációs Golf. Az ID.2 GTI valahol a Polo és a Golf között lesz méretben félúton (4104 mm hosszú). Örökli majd a golflabda váltógombot (mint módválasztó) és a kockás üléshuzatot is. A GTI Experience Controlnak köszönhetően hangolható lesz a motor és a kormányzás, és egy gombnyomással olyan hangot adhatunk neki, mintha az eredeti Mk1-es GTI 16-szelepes motorját forgatnánk az egekbe, a váltások hangjaival együtt. A külső jegyeit is egyértelműen Giugiaro eredeti tervei inspirálták a szögletes ablakokkal és műanyag szélesítésekkel, míg a 20-colos felniket a 40 évvel ezelőtti Scirocco felnik ihlették.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
A világ legjobb női autóját minden évben megszavazó WWCOTY (Women's Worldwide Car of the Year)....
2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....