Stellantis

Igyekszik elkerülni az árvágást a Stellantis

2024.02.02.

Carlos Tavares vezérigazgató szerint vérfürdőt rendez, aki a saját költségei alá csökkenti az árait.

Nem rég tartották a Stellantis új STLA padlólemezének Large, azaz nagy autók alá szánt változatának bemutatóját. Az eseményen Carlos Tavares vezérigazgató is beszédet mondott, amiben kiemelte: „Ha alávágsz a valódi költségeidnek, akkor vérfürdőt rendezel. Én megpróbálom elkerülni, hogy legalsó szintekért harcoljunk.” Persze a Stellantis egy fokkal könnyebben tesz ilyen kijelentéseket, hiszen az autóipar egyik legprofitábilisabb vállalata, ezáltal valamelyest védett az árcsökkentésekkel szemben. Ehhez viszont kellett Tavares és csapatának remek felismerése és a vállalat szinte teljes átreformálása.

„Tudok egy céget, amelyik brutálisan alávágott az árainak, ezáltal a profitábilitásuk is brutálisan összeomlott.” – tette hozzá Tavares és nem nehéz kitalálni, hogy kire gondolt ezekkel az utalásaival. Noha nem nevezett meg gyártót, de az árcsökkentés háborút a Tesla kezdte el világszerte. Például az utóbbi hetekben is drasztikusan csökkentette a Model Y európai árait, egy héttel korábban pedig Kínában csökkentettek árakat. Mindezt úgy, hogy egyre bizonytalanabb a villanyautók iránti kereslet. A legtöbb gyártó elektromos autó eladásai stagnálni kezdtek egy bizonyos százalékon. Ugyanakkor a Tesla is tudja, hogy árcsökkentésével számtalan versenytársat nehéz helyzetbe hoznak, és azt sem vehetjük biztosra, hogy csak ideiglenes árcsökkentésekről van szó.

Carlos Tavares továbbá azt is kiemelte, hogy a Stellantis 30 milliárd eurós villanyos befektetése az amerikai és az európai választások függvénye. Ezek a választások diktálják majd, hogy a költéseik begyorsítják vagy épp lassítják a villanyos átállást. Noha eddig sem voltak túl gyorsak a „zöldítésben”, pláne nem az Egyesült Államokban. Az első tisztán elektromos Jeep és RAM modellek még csak idén kerülnek a szalonokba, a további modelleket pedig mostanság jelentik be, mint amilyen a Cherokee is. A Ford és a General Motors szintén behúzta a vészféket az elektromos átállásban miután az utóbbi hónapokban egyre kevesebb amerikai vásárló választott villanyautót a magas árak és a kiépített infrastruktúra miatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
Kigyulladt egy személyautó trélere az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, Balástya....
2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....
2025.04.26
Fennállásának legjobb első negyedévét zárta a Lexus Európában, a prémiummárka éves szinten 15....