Suzuki Vitara

Így már más! – Suzuki Vitara full hibrid teszt

2023.02.11.

Komolyabb távokat is képes villanyról megtenni az új full hibrid Vitara, és ehhez még csak a fűtést sem kellett letekerni vagy tojásokon lépkedni, mint az S-Cross esetében. Hóviharos Tátrában vallott nekünk a jelenlegi csúcs Vitara.

Hogy mennyire nem szabad egyetlen tesztautó alapján megítélni egy hajtáslánc tudását, arra nagyszerű példa volt az elmúlt két hét, amikor egymás után próbálhattam S-Cross, majd Vitara testben a Suzuki új, 140-voltos full hibrid rendszerét. Az első hét elég lehangoló volt az S-Cross-szal, ugyanis nem igazán akart hibridként működni. Érzékeny volt mindenre, ezért nem igazán tudott érdemi távot megtenni villanyról. Csak remélni tudtam, hogy a Vitara kisebb kasznijával valamivel gördülékenyebb lesz az összkép.

Nem csalódtam. Már az első hazaúton lényegesen többet ment villanyról, mint az S-Cross, és ez a fogyasztásán is meglátszódott. Míg az S-Cross 7,5 litert fogyasztott az első úton, addig a Vitara 5,4-et. Ez hatalmas különbség, ráadásul a Vitara is összkerekes volt, ezért utóbbi érték rendkívül kedvezőnek mondható. Sokkal többször volt hajlandó lekapcsolni a benzinmotort, mint az S-Cross, legyen az alacsony terhelésen való egyenletes haladás, városi közlekedés, vagy megállás. Elindulás után is könnyebben tudott kizárólag villanyról haladni, és ehhez még csak tojásokon sem kellett lépkedni.

Ahogy a legtöbb hibrid, a Suzuki rendszere is rendkívül jól tanít spórolásra a különböző ábrákkal és adatokkal. Itt is élményt okoz, hogy mennyire tudunk ügyesen játszani a két motor tudásával, és minél lejjebb tartani a fogyasztást, ami végül 6,1-es átlagban állapodott meg a Vitara tesztautó esetében. Mindezt úgy, hogy hatalmas hóviharokon hajtottunk keresztül a Tátrában, tehát többször is szükség volt a Snow módra, ami egy percre sem hagyja megcsúszni az autót csúszós felületen.

Szóval a Suzuki összkerékhajtása továbbra is remek. Eleinte nagyon óvatos voltam a derékig érő hófalak között, de egyszerűen annyira beton biztosan fogta az utat a Vitara minden körülmények között, hogy egy idő után elkezdtem mélyen megbízni benne. Egy pillanatra sem volt hajlandó megcsúszni. Már-már hiányoltam egy kis játékosságot belőle. Persze ez annak is betudható, hogy az 1,5-ös full hibrid rendszer nem túl erős. Mindössze 116 lóerő, amivel komoly előkészületeket igényel mindegyik előzés.

Erőtlensége mellett az is a Jimnyből ismert szívó, négyhengeres motor ellen szól, hogy bárdolatlan a járása, autópálya tempónál pedig kifejezetten hangos. Ráadásul a 6-fokozatú robotizált automata miatt komoly késlekedésekkel érdemes számolni, és néha indokolatlanul visszavált, ami nem csak hanghatásban, de fogyasztásban is előnytelen húzás. Ugyanakkor a havas hegyi utakon megmutatta egy szofisztikáltabb oldalát is, hiszen például ügyesen lekezeli visszaváltással a lejtőket, manuál módba kapcsolva pedig nem írja felül a döntésünket.

Összességében tehát nagyon más összképet kaptam, mint az S-Crossban. Arról nem is beszélve, hogy a Vitara mennyivel összeszedettebb autó úgy általánosságban is. Rendesen csukódnak az ajtói, nem zörög minden eleme, és alapból egy divatosabb, csinosabb termék, mi közben itt is megkapjuk a magas üléspozíciót és a rendes hasmagasságot, amivel terepre is könnyedén bemerészkedhetünk. Persze hátul sokkal kisebb a lábtér, tetőablakkal itt is a hajam éri a tetőt, egyszerűbb az infotainment rendszer is, de nem annyival kisebb autó a Vitara, mint amennyivel komolyabb terméknek tűnik az új S-Crossnál.

Ha ehhez még hozzáadjuk, hogy a hibrid hajtással mennyivel jobban megbirkózik, házon belül egyértelműen a Vitara oldalára billen a mérleg az én szememben. Mindössze félmilliós árkülönbség adódik a két full-hibrid modell alapára között, míg a csúcs változatok között is mindössze 680 000 forint a differencia. Jelenlegi árlistája szerint 10,5 millióról indít a full hibrid Vitara, és a mindent tudó, napfénytetős változat – amilyen nálunk is járt – 12,2 millió forint. Hogy előbb választanám-e a lágy hibrid változatnál, az már más kérdés.

Továbbra sem lennék a Suzuki marketingesei helyében, akiknek egy jóval drágább, többet fogyasztó, gyengébb, kisebb csomagtartó kapacitású, robotizált automatával szerelt változatot kell értékesíteni a lágy hibriddel szemben, amiket ráadásul mindössze a hátsó Hybrid logó színe különböztet meg. Minden esetre továbbra is igaz, hogy aki automata S-Cross-t vagy Vitarát szeretne, az kénytelen lesz a full hibridre szavazni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....