Volkswagen
A Volkswagen rengeteg pénzt beleölt a 2017-es Polo WRC kifejlesztésébe, de aztán úgy döntött, hogy kiszáll a rali világbajnokságból, és amíg a döntés megszületett, lecsúszott a homologizációs határidőről. Az FIA nem engedte utólag homologizáltatni a teljesen kész autót, pedig privát csapatok szívesen versenyeztek volna vele.
Most úgy tűnik, a versenyautó végül a ralikrossz pályákon mutathatja meg, hogy mekkora potenciál rejtőzik benne. A Volkswagen új ralikrossz gépe, a Polo GTi RX ugyanis kísértetiesen hasonlít a WRC autóra, de természetesen a motorja erősebb: a tágabb szűkítő és a 0,4 literrel nagyobb (1,6 helyett 2,0 liter) lökettérfogat miatt 380 helyett 570 lóerőt ad le, ami a Supercar kategóriában általánosnak mondható. Az 1,3 tonnás Polo GTi RX-nek mindössze 1,9 (!) másodpercre van szüksége, hogy 0-100 km/órára gyorsuljon.
A kocsit a 2003-as rali világbajnokság és a kétszeres ralikrossz világbajnok (2014, 2015) Petter Solberg fogja vezetni a 2017-es ralikrossz világbajnokságon, gyári támogatás mellett. A második számú autót az a svéd Johan Kristoffersson kapja meg, aki korábban a túraautózásban ért el sikereket.
Nem lesz könnyű dolga a Volkswagen-alakulatnak, mivel a mezőnyben olyan autók lesznek, mint az Audi S1, Ford Focus RS és Fiesta, Kia Rio, és Peugeot 208, amiket olyan pilóták fognak hajtani, mint Sébastien Loeb, Ken Block, vagy éppen Mattias Ekström.