repülés
A kompozit váz- és szárnykialakításnak köszönhetően a repülőgép egyszerre rendkívül könnyű (felszállási tömege legfeljebb 600 kg) ellenálló és könnyen vezethető. Kompozit sárkányszerkezete és szimmetrikus szárnyprofilja lehetővé teszi a Fusion UL számára a biztonságos dinamikus manőverezést is. Szerkezeti technológiájának és kialakításának köszönhetően az üzemanyag fogyasztása csekély, csupán 16-21 liter 95-ös benzin egy órányi repülés alatt, attól függően, hogy a 100 lóerős Rotax, vagy a 141 lóerős ULPower motorral van-e hajtva. A hatótávolság 1000-1200 km, a maximális üzemmagasság 3650 mm, a nagyobb motorral akár 256 km/h-s sebességet is elérhet szélcsendben. Mindössze 150-250 méterre van szüksége ahhoz, hogy fel tudjon szállni.
2017-ben a Magnus Aircraft belevágott a Fusion UL 212 ultrakönnyű repülőgép továbbfejlesztésébe és egy magasabb kategóriában történő tanúsításába. Az LSA (light-sport aircraft) egy magasabb kategória, ahol a megengedett 600 kg-os felszálló tömeg mellett az EASA típus tanúsítási követelményei is magasabbak. A vállalat pilótaképzésre szánt repülőgépének létrehozását két nagyon fontos dolog indokolta. Első sorban az UL (Ultralight) repülőgépkategória felszállási tömeghatára a legtöbb európai országban 472,5 kg, ami erősen korlátozza a repülőgépgyártók lehetőségeit. (pl. a repülőgép felszereltsége igen korlátozott lehet) Másodsorban a jogszabályi korlátok miatt ultrakönnyű repülőgép nem alkalmas PPL (Private Pilot Licence) oktatásra, ami a pilótaképzés alapja.
A Magnus Aircraft Zrt. új repülőgépe, a Fusion 213 a világ repüléstörténetének csak egy apró darabja, de a magyar repüléstörténetnek mindenképpen egy meghatározó pontja, hiszen ez lesz az első olyan teljesen magyar fejlesztésű és gyártású repülőgép, amely az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusalkalmassági bizonyítványát megszerezheti. Ennek a folyamatnak egy fontos pillanata volt a prototípus szűzfelszállása a Pécs-Pogányi Nemzetközi Repülőtéren 2021 novemberében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!