rendezvény
A tavaly először életre hívott tárlat hagyományteremtő ötlete a Neuzer Kft-é volt. Az elmúlt évi rendezvény sikere után idén névadó támogatóként csatlakozott a Magyar Suzuki Zrt. is, de az autógyártón kívül számos illusztris cég is képviseltette magát a háromnapos járműipari majálison.
A megnyitón számos prominens vendég is részt vett, akik köszöntőjükben példaértékűnek nevezték a kiálltás ötletét és megszervezését. Bánhidy László, Esztergom alpolgármestere üdvözlőbeszédében hangsúlyozta, hogy a járműgyártás ezen belül is a Suzuki és a beszállítói hálózatának kiépülése az egyik, ha nem a legfontosabb pillére Esztergomnak. A városvezető külön méltatta a Neuzer Kft. lokálpatriotizmusát, melynek nem csak a mostani esemény a fémjele, hanem számos más városért tett kulturális tevékenysége is példaértékű.
Bánhidy László- Esztergom város alpogármestere
Dr. Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára megnyitójában a ma számszaki eredményei mellett teret engedett némi nosztalgiának is, hiszen az egykori közlekedési miniszter a Magyar Suzuki Zrt. gyár alapkő letételénél is ott volt.
Dr. Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Ennek ismeretében akár kettős értelemet is nyert a kiállítás Akkor és Most elnevezése, hiszen a kiállított járművek mellett jó alkalom volt végig pörgetni az elmúlt csaknem 30 évet, ami nem csak a számokban, hanem a márka mindenki által jól tetten érhető reneszánszában is immár megmutatkozik.
A Suzuki szinte egész portfólióját reprezentálta egy-egy kiállítási darabbal
Ha a Suzukinak lett volna tortája, azon most mindenképpen két nagy gyertya égne, mivel csaknem a rendezvénnyel egyidőben gördült le a 3 milliomodik magyar gyártású gépkocsija, amit a világ minden tájára szállítanak. Ez az impozáns adat meghatározó mérföldkövet jelent a Magyar Suzuki dolgozói, a régió és az egész ország számára” – mondta az esemény megnyitóján Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője, majd hozzátette, hogy az Akkor és Most Jármű Expo az első hivatalos helyszín, ahol a nagyközönség is testközelből nézheti meg a vadonatúj Swiftet.
Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője
A márka egyébként szinte egész portfólióját kiállította. A teljesen megújult modellpaletta mellett, a motor és hajómotor kínálatból is elhoztak egy-egy eklatáns példányt, ezzel is demonstrálva a Suzuki sokszínűségét.
Görög-római harci szekér
A Nagy-Duna sétány tehát teljesen új arcát mutatta ezen a hétvégén, ahol a historikus járműritkaságok rajongói szinte tételesen, kor szerint mehettek végig egy-egy terület fejlődési láncán, a görög-római harciszekértől a négylovas versenyfogatig.
Versenyfogat
De a kerékpárok innovációját is végig követhettük a kezdetektől napjainkig. Természetesen egy ilyen alkalommal nem maradhatnak ki a közelmúlt emblematikus példányai sem. Aki nosztalgiázni akart, az eldörzsölhetett néhány könnycseppet a szocialista éra ikonja, a soha el nem felejthető Trabant 601 Special, vagy a már régen nyugdíjazott Zsiguli rendőrautó mellett.
A kerékpárok fejlődése szinte évről-évre követhető volt, a kollekció egyik legizgalmasabb darabja az 1902-es hármas tandem volt
Térben és időben is lehetett ugrani. Az egyik kiállítói sátorban ugyanis számos újvilágbeli cirkálóban lehetett gyönyörködni.
A velünk élő történelem emblematikus járművei
De itt voltak azok a némi retro feelinggel megfűszerezett autók is, akiknek gazdái nagy műgonddal ruházták fel járműiket vagy hóbortos külsővel, vagy „halálos iramos dizájnnal”, persze megfelelő decibelszolgáltatás mellett.
..és persze volt elengedett benzingőzös fantázia is olyan, mint például ez az újargondolt hot rod