ICDP

ICDP sikeres kereskedői reakciók a megváltozott fogyasztói szokásokra IV. rész

2016.02.27.

Folytatjuk a fogyasztói igények kielégítését szolgáló online módszereket bemutató cikksorozatunkat. Arról már volt szó, hogy a gyártók honlapjait közel 20 millió látogatta meg, akik átlagosan 4,5 percet töltöttek az oldalakon. A negyedik részben folytatjuk az online adatforgalom és más teljesítménymutatók elemzését.

Egy kicsit mélyebbre ásva az adatsorokba látható, hogy a látogatók közel fele (48,32%-a) valamilyen böngészőn keresztül érkezik az oldalakra, a többiek valamilyen hivatkozott oldalról (25,64%), illetve közvetlenül (23,24%). A közösségi média (1,66%) és a levelezés (0,2%) jelentősége egyelőre  nem számottevő. A fizetett hirdetések nagymértékben hozzásegítik az oldalak üzemeltetőit, hogy rájuk találjanak (28,44%), így a SEA költségvetés, és a módszer gyakorlati alkalmazása mindenképpen előnyös, sőt, szükséges a vállalkozások számára.

A kutatásban volt egy prémium gyártó, akinél a webforgalom 80%-a fizetett forgalom volt, miközben a látogatók referencia oldalakról érkeztek. Ennek szöges ellentéte az a tömegautókat gyártó vállalat, mely a brit piacon mindössze 13,94% fizetett webforgalmat mutatott fel, miközben a látogatók 67,03%-a böngészőkön keresztül talált rá. Arra következtetünk, hogy ezek nem véletlenek, sőt, nagyon is tudatosan felépített SEA stratégia megvalósításának eredményei, azaz ezekben az esetekben az online költségvetés egészen biztosan hatékonyan került felhasználásra. Az is érdekes, hogy a látogatók 79,85%-a a honlapéval azonos országból érkezik, vagyis az Audi Németország oldalát túlnyomórészt németek keresik fel.

Részlet az Audi német honlapjából. Túlnyomórészt németek szörfölnek rajta (forrás: audi.de)

Ha összehasonlítjuk a különböző szegmensek online adatforgalmát, oldallátogatását és az oldalakon átlagosan eltöltött időt, egymással ellentmondónak tűnő eredményeket kapunk. A német honlapok (.de végződéssel) produkálják a legnagyobb adatforgalmat 7,86 millió látogatással, messze túlszárnyalva például a franciákat és az angolokat. Ezzel szemben az oldalakon eltöltött idő tekintetében a németek vannak lemaradva a többiektől. A szörfölők 4 perc 43 másodpercet töltenek átlagosan a honlapokon Franciaországban, és átlagosan 6,3 oldalt látogatnak meg az Egyesült Királyságban, ami messze az átlag fölé repíti őket a többi országgal összehasonlítva.

A tömegmárkák és a prémium szegmens eredményeit vizsgálva elmondható, hogy az alsóbb kategóriás autógyártók oldalait trendszerűen többen látogatják. A vizsgált időszakban az összes látogatás mindössze 45,64%-a irányult a prémium szegmensre, azonban más teljesítménymutatók nem mutattak számottevő eltérést. Talán annyi, hogy a prémium márkák honlapján átlagosan 44 másodperccel tovább időztek el az érdeklődők (összesen 4 perc 49 másodpercet töltve az oldalakon), de az átlagos oldalletöltés csupán 5,94 volt, ami kissé alulmúlta az átlagos értéket.

Melyiket szeretik jobban a vásárlók? (forrás: mfg.ie)

Két gyártó honlapját érdemes kiemelni a „tömegből”, akik a vizsgált paraméterek tekintetében jelentős mértékben tértek el a többiektől. Egy német középszegmensbeli gyártó honlapja 9,67 oldalletöltést, és szinte hihetetlen, 1,95 milliós látogatottságot tudott felmutatni egyetlen hónap alatt, ami az átlagos érték háromszorosa. Mindeközben egy prémium márka franciaországi honlapján 7 perc 46 másodpercet töltöttek el átlagosan a látogatók.

A következőkben megvizsgáljuk, milyen oldalakról érkeznek leggyakrabban az autógyártók honlapjaira az érdeklődők, Ezek az ún. referencia oldalak, vagy hivatkozott honlapok, amiken valamilyen hirdetés, utalás található, illetve közvetlen kapcsolódása van a vizsgált internetes felülettel. A szakemberek arra is kíváncsiak voltak, hogy vajon ezek a referencia oldalak piaconként különbözőek-e, továbbá bármilyen módon kategorizálhatók-e? A referencia oldalak között előkelő helyen szerepelnek az autógyárak „ernyő” oldalai, vagyis a .com végződésű honlapok. Emellett megjelennek egyrészt a nagy e-mail szolgáltatók (Msn, Web, T-Online, Orange, stb.), másrészt a jelentősebb online hírportálok (Bild, The Guardian, stb.), és az sem túl nagy meglepetést, hogy a használtautó értékesítéssel foglalkozó óriások, vagyis az AutoTrader és a Mobile.de is megjelenik a listán.

Az optimalizálás lényeges területe a kulcsszó optimalizálás. Természetesen szükséges, sőt elkerülhetetlen, hogy az adott mára és modellek elnevezése, felszereltsége, motorja, erőátvitel típusa, és paraméterei megjelenjenek, de az ügyesebbek ennél szofisztikáltabb megoldásokat is alkalmazhatnak, vagyis feltüntethetnek további olyan kifejezéseket, mely valamilyen formában utal rájuk, tevékenységükre, küldetésükre (pl.: a prémium márkáknál akár a luxus, exkluzív, életérzés, golf, vitorlázás, grandiózus, gálavacsora, stb. szavak is megjelenhetnek).

VW Touran 2.0 TDI Atlantic Blue Metallic - elég jól specifikált kulcsszavak, igaz, ez még csak az alapkészlet (forrás: veruvolkswagen.com)

Cikksorozatunk következő részében az online teljesítménymutatók időbeli alakulásával, valamint az oldalak optimális struktúrájának kialakításával és információtartalmával folytatjuk az elemzést. Olvasta az előző részeket? Kattintson az I. II. és III. cikkért!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....