járműértékesítés
Hyundai Ioniq6 Fotó: Hyundai
A VW versenytársa, a Hyundai és a kisebb testvér, a Kia a gazdasági bizonytalanságok ellenére is lényegesen több autót szeretne eladni az új évben, mint 2022-ben.A két dél-koreai gyártó megújította azt a célt, hogy egy év alatt közösen átlépje a hétmilliós autós küszöböt. A 2023-as értékesítési cél tehát 7,52 millió autó. Ez derül ki a cégek által kedden ismertetett adatokból. A Hyundai Motor Group a világ ötödik legnagyobb autóipari vállalata.
Az információk szerint a csoport tavaly csaknem 6,85 millió autót adott el. A megcélzott eladási adat tehát csaknem tíz százalékkal magasabb. A Hyundai szokásához híven bejelentette, hogy "minden régióra optimalizált üzleti stratégiákkal" kívánja elérni a célt. A dél-koreai iparágvezető Hyundai Motor 4,32 millió járművet szeretne eladni, köztük a Genesis luxusmárka autóit is.
Az alkalmazottakhoz intézett újévi beszédében Chung Euisun vezérigazgató elismerte, hogy a koronavírus-járvány hatásai még mindig nagyon messzemenőek voltak – „magasabb kamatszint, infláció és árfolyam-ingadozások”. Vannak geopolitikai kockázatok is. "Ezek a tényezők mind nagyobb gazdasági bizonytalansághoz vezetnek."
Chung szerint a csoport stratégiájának része a villamosításra való átállás folytatása. A csoport idén különféle elektromos járművek, köztük SUV-k piacra dobását tervezi.
A dél-koreaiak 2025-re tíz százalékos részesedést szeretnének elérni az akkumulátoros elektromos járművek világpiacán. Tavaly májusban a Hyundai többek között bejelentette, hogy elektromos járműgyárat épít az Egyesült Államok Georgia államában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!