WRC
2017 óta a legjelentősebb szabályváltozások jönnek 2022-ben a rali világbajnokságon, és a gyártók természetesen fejlesztik az új, Rally1 kategóriás hibrid versenyautókat, amelyek egy egységes, német beszállító által gyártott, 100 kW teljesítményű elektromos hajtást is kapnak, így bizonyos etap-szakaszokon és a szervizpark területén tisztán árammal haladnak majd, ameddig a 3,9 kWh-s akkumulátor engedi. A hibrid hajtáson kívül a legjelentősebb változás az lesz, a versenyautók merevebbek lesznek, és jobban ellenállnak majd az ütközéseknek, ami javítja a biztonságot.
A hivatalos fotókon szereplő, de még álcázó matricával takart Hyundai i20 N WRC már a második generációs i20 sportváltozatán, az N modellen alapul, de az 1,6 literes, 380 lóerős turbómotort még a régi WRC versenyautóból örökli meg.
Különleges pillanat, amikor először próbálhatunk ki egy új versenyautót, de természetesen ilyenkor különböző kihívásokra is fel kell készülni. A 2022-es versenyautó tervezését tiszta lappal kezdtük az új szabályrendszernek megfelelően, ez egy más koncepciót jelent, és más alapmodellt is használtunk hozzá: az új i20 N-t. Izgalmas volt elkezdeni a tesztelést, egy új kalandba kezdtünk” – nyilatkozta Andrea Adamo, a Hyundai csapatfőnöke.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!