Honda
A Honda szóvivői nem sokkal azután, hogy a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n a márka bemutatta tervezett elektromos járműveinek következő generációját, elárulták: továbbra is nyitottak arra, hogy a gyártást visszahozzák Európába.
A japán autógyártó korábban az Egyesült Királyságban, egy swindoni telephelyen gyártott járműveket Európában. Az üzemet azonban 2021-ben bezárták a villamosítással járó jelentős kihívásokra hivatkozva, és a cég bejelentette: a gyártási tevékenységet azokra a régiókra összpontosítja, ahol nagy értékesítési volumenre számít.
A CES-en az Auto Expressnek nyilatkozva Toshihiro Mibe, a Honda vezérigazgatója elmondta, hogy a swindoni telephely bezárását jelenleg is ésszerű döntésnek véli, de nyitottnak mutatkozott arra az ötletre, hogy a jövőben visszahozzák a gyártást Európába.
"Az akkori döntés helyes volt. A jövőben a Honda a világ többi részén gyártott autókkal lesz aktív a [európai] piacon" - mondta. Arra a direkt kérdésre, hogy a gyártás visszatérhet-e Európába, Mibe így válaszolt: "Lehetséges, de egyelőre az európai exportot tervezzük. Még semmi sincs eldöntve".
A Honda az elektromos járművek új korszakába merészkedik az új 0 Series EV-családdal, amelynek élén a Saloon EV Concept szériaváltozata áll majd. A vállalat szerint a koncepció 90%-ban tükrözi a későbbi szériamodellt, és ehhez csatlakozik majd egy pár SUV, egy sportautó és egy megfizethető, a jelenlegi Honda Jazzhez hasonló méretű EV.
A vállalat kissé lassan vezette be az EV-ket a teljes kínálatában, különösen a Hyundai-hoz és a Kia-hoz képest. Persze, ott volt a Honda e, de az csak egyes piacokon volt elérhető, és soha nem fogyott különösebben nagy számban. A General Motors-szal közösen kifejlesztett Prologue talán a legmeggyőzőbb új EV, de ez még nem került a vásárlók elé.