autóteszt
A találkozást az alig 4 méteres egyterűvel leginkább a Shrek meséből ismert jelenethez tudnám hasonlítani. Amikor csizmás kandúr tágra nyílt szemeket mereszt, majd utána támadásba lendül. Nagyjából én is így éreztem, amikor a fehér kis gülüszemű autót megláttam, ami kérlelően nézve csak arra buzdított, vigyél már el egy körre. Én pedig nem voltam rest és jól megjárattam. Felhasználói tapasztalatok következnek, női szemmel.
A modellről
Az új hibrid Jazz meglehetősen kompakt kisautó, már ami a méreteit illeti. 4,04 méteres hosszához 1,526 méteres magasság tárul. A modellváltás során a hátsó lámpák ketté lettek osztva, amelyek egyébként csakúgy, mint az elsők, LED világítást kaptak, megnövelve ezzel optikailag az autó szélességét. Az A oszlop az elődjéhez képest 50 százalékkal keskenyebb, amely közel 90 fokos kilátást tesz lehetővé a volán mögött. A nagyobb kilátás kanyarodáskor és körforgalomban kifejezetten jól jön, és a kisebb holttér dinamikusabb sávváltást tesz lehetővé.
Az automata váltóval felszerelt Jazz szíve az új hibrid hajtáslánc. Menet közben az autó igyekszik minél jobban a villanymotorra támaszkodni, amelynek töltöttségi szintjét a kilométeróra mellett egy 10 szegmensből álló skála is jelzi. Az autó igyekszik helyetted is gondoskodni az optimális teljesítményről, illetve a nulla károsanyag-kibocsátásról. Környezetvédelmi téren teszi a Honda a dolgát, nem kétség. Az autó 1/3 töltöttségi szintnél kapcsol át hagyományos üzemmódba és használja a 40 literes benzintankot. Vegyes útviszonyok között a fogyasztás 5,5 liter körül alakul, 800 km-t kényelmesen el lehet menni.
Praktikus részletek
A Jazz belseje a kis méret ellenére meglehetősen tágas érzést nyújt. A vastag, párnázott ülések nemcsak az elől, hanem a hátul helyet foglalók számára is kényelmesek, amelyhez nagy lábtér is társul. Az üzemanyagtank a vezető alá került, míg az akksi a csomagtartóba, így a hátsó pad alatt nincs semmi, ennek köszönhetőn több hely jut a lábaknak is. A technikai újítás egyetlen hátránya, hogy a csomagtartó mérete 304 literre csökkent, ám a mágikus ülésrendszer révén még így is nagyon jól kihasználható a tér pakolásra. Az osztott hátsó üléssor teljes egészében felhajtható, csakúgy mint a moziban a székek, ráadásul mélyre lesüllyesztve gyakorlatilag egy sík felületet kapunk.
Számomra vezetőként az egyik üdítő, ámde nagyon praktikus részlet a Jazzban az italtartó megoldás volt. Nemcsak az ajtózsebben tudjuk ugyanis a termoszunkat tárolni, hanem a műszerfal bal és jobb oldalán lévő fakkban is. Így nem kell kotorászni oldalt, ha kortyolni szeretnénk egyet a pohárból, vagy palackból. A Jazz műszerfala könnyen kezelhető és átlátható. Az érintőképernyős infotainment panel különlegessége, hogy a hangerőszabályozó gomb tekerős, ezáltal egy kissé retró hatást kelt.
Hasonlóan a klímarendszer is tekerős módszerrel működik. Bármennyire modern az érintőképernyős csúszka, számomra ez a gombos módszer sokkal szimpatikusabb. Egy gomb mindig kéznél van és nem kell a menüben bogarászni, meg tapizni, ha csak melegebbet szeretnék a kocsiban. Praktikus, ámde fontos, hogy a Jazzban az elől és hátul ülők számára sem spórolták ki az USB kimeneteleket. Ami valljuk be, sokszor jól jön egy hosszú nap után mondjuk a telefonunk feltöltésére.
Vezetési élmény
A hibrid mivoltjából adódóan az autó rendkívül csendes. Az első indításkor meg voltam győződve arról, hogy nem adtam rá a gyújtást, holott már rég alapjáraton ment az autó. A Jazzt meglehetősen egyszerű vezetni, a hajtásrendszer működése pofonegyszerűen működik. Városban tette a dolgát szép csendesen, a parkolóradarnak köszönhetően pedig tényleg minden kis helyre be lehet magunkat szuszakoli. Azonban ahogy kilépünk a pályára, a négyhengeres motor hangja megtöri a csendet és a korábban megszokott nyugalmat. 120 km/h sebességig még viszonylag normális a zajszint, afölött azonban az autó már erőlködik és ez az utazási élményre is rányomja a bélyegét.
A kanyargós hegyi utakon a sávtartó asszisztens meglehetősen erélyesen teszi a dolgát és kátyúkat kerülgetve (index nélkül) folyamatosan visszaránt. Ezt a funkciót érdemes kivenni a menürendszerből, mert hosszú távon és ilyen utakon roppant bosszantó a csipogás, városban értelemszerűen jól jön. Hogy kinek ajánlom a hibrid élményét? Azok számára, akik szeretik a kifinomult vezetési élményt és városban való közlekedés, a Jazz tökéletes választás lehet. Szerethető kisautó, amely a legmodernebb technológiával felszerelve biztonságban tartja utasait és vezetőjét. A fantáziánknak egyedül a borsos ár szabhat határt, ugyanis a belépőszint 7 millió forintnál kezdődik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!