repülés
- A Közép-Európa Kupa mezőnyének több mint negyven hőlégballonja igazi látványosságot festett a szegediek feje fölé péntek délután, a versenyzőknek először a belvárosba kellett beszállniuk, és elhaladni a Tisza felett - írja a delmagyar.hu. A szél miatt ugyan a vízirendőrség rakparti bázisára nem tudtak leereszkedni a két híd közé, ám így is sokan fényképezték őket a földről, még az Oskola utcán kígyózó autósorból is.
A Mátyás templom toronykeresztjét is szidolozhatták volna a léghajó kosarából. Fotó: Kovács András
A repülőtérre közben megérkezett Budaörsről a világ egyetlen működő LI-2-es utasszállító gépe. A hatalmas ezüst szárnyas első tisztje, Győri Gyula elmesélte, a repülőt 1949-ben gyártották az amerikai DC-3-as mintájára. Rövid ideig szolgált a honvédségnél, de legtöbbször a MALÉV utasait repítette. A második szegedi repülőnapok legsűrűbb programját szombatra szervezi a Szegedi Közlekedési Kft. Sárkányrepülőket, siklóernyősöket, helikoptereket, vitorlázó műrepülőket és változatos kötelékeket láthat a közönség a levegőben.