BMW 7

Hivatalos képeken az új 7-es BMW

2015.04.18.

A bajor márka új zászlóshajója 130 kilogrammot dobott le, már távirányítással is leparkolható, és ebben mutatkozik be az érintőképernyős, kézmozdulatokat is értelmezni képes új iDrive rendszer is.

A BMW hivatalos kémfotókat tett közzé a 7-es sorozat új nemzedékéről, amely a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. A képeken még álcázással látható luxusautó 130 kilogrammal lesz könnyebb elődjénél, ami annak köszönhető, hogy az elektromos „i” modellekben használt szénszál-erősítésű műanyagot is felhasználták a karosszériához. A karbon ráadásul nem csak a tömeget csökkentette, de a szerkezet merevségén is javított.

A 7-esben mutatkoznak be az újgenerációs soros hathengeres benzin- és dízelmotorok, amelyekhez a továbbfejlesztett nyolcfokozatú automatikus váltót társítsák. A futóműben is lesznek újdonságok, szériafelszereltség lesz mindkét tengelyhez a szintszabályozós légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás is. Továbbfejlesztették a négykerék-kormányzási rendszert is, a dőlést csökkentő, Dynamic Drive nevű aktív kanyarstabilizátor rendszert pedig elektromechanikusra cserélték. Megjelent a Driving Experience Control üzemmód-választóban az Adaptív állás, amelyet kiválasztva a kocsi automatikusan alkalmazkodik az útfelülethez és a vezetési stílushoz.

A 7-es lesz az első BMW, amelyben az új, érintőképernyős iDrive menürendszer bemutatkozik. Ezt a szokásos forgótárcsa, és a monitor érintése mellett akár a levegőben végzett kézmozdulatokkal is lehet majd vezérelni. Utóbbival állítani lehet a hangerőt, egy mozdulattal lehet majd fogadni és elutasítani a beérkező telefonhívásokat, és egyéb funkciókat is be lehet majd programozni ilyen vezérlésre. A kézmozgást egy háromdimenziós szenzor érzékeli.

Szintén világújdonság, hogy a 7-est úgy is le lehet majd parkolni távirányítással, hogy nem ül senki a volánjánál, így akár nagyon szűk helyekre is be tud majd állni a több mint ötméteres limuzin.

Természetesen a ma elérhető összes vezetéstámogató rendszer benne lesz a kocsiban a kormányzásra képes sávtartótól az ütközést megakadályozó, sávváltásra figyelmeztető rendszerig, a radaros tempomat pedig gombnyomásra az adott útszakaszon érvénybe lépő sebességhatárokhoz igazítja a kocsi tempóját.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....