Genovai viadukt
Giuseppe Conte szerénynek minősítette a leomlott híd üzemeltetője az Autostrade per l'Italia által felajánlott 500 millió eurós (mintegy 160 milliárd forintnak megfelelő) kártérítést. Az összeget a sztrádatársaság a hídomlás 43 áldozata családjainak ígérte. A vállalat felajánlotta a híd újjáépítését is. A római miniszterelnök kijelentette, a sztrádatársaságnak a felajánlott öszeg négyszeresét vagy ötszörését kellene fizetnie a vállalattól az utóbbi években szerzett haszon arányában. Ami a híd újjáépítését illeti, elmondta, hogy erre más ajánlatokat is kaptak.
Giuseppe Conte hangsúlyozta, hogy az olasz kormány a sztrádatársaság koncessziós jogának visszavonására külön törvényen dolgozik. A vállalat koncessziós joga 2047-ben jár le, ennek visszavonása egy milliárd euróba kerülne az olasz államnak. A miniszterelnök kifejtette, a kormány nem akarja további anyagi haszonhoz juttatni a sztrádatársaságot, ezért keres véghezvihető jogi megoldást. Az államnak "kétségtelen alternatívát kell találni a rossz privatizációra" - mondta Giuseppe Conte. Hozzátette, az ekkora infrastruktúrát üzemeltető cégnek társadalmi felelőssége van, nemcsak a részvényesek közötti osztalékfizetés a dolga. A kormányfő álszenteknek nevezte azokat, akik szerint a sztrádatársasággal kötött szerződés felülvizsgálása sérti a jogállamiságot.
A jogászprofesszor miniszterelnök elismerte, hogy a múltban ügyvédként sztrádatársaságoknak dolgozott, de most miniszterenökként "minden olasz érdekeit védem a sztrádatársasággal szemben" - mondta Giuseppe Conte.
Danilo Toninelli infrastrukturális és közlekedési miniszter, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) politikusa korábban szintén az autósztrádák állami kézbe való visszahelyezését szorgalmazta a biztonság és az állami bevételek növelésére.