Volvo Trucks
A Volvo új tanulmány kamionja nem csak az áramvonalat karosszériájával és kis gördülési ellenállású abroncsaival tud üzemanyagot spórolni, hanem a hibrid hajtásláncával is. Utóbbi fékezéskor és 1 százalékosnál nagyobb lejtésű lejtőn visszatermel áramot, amelyet aztán akkumulátorokban tárol el.
Ezt az energiát később a kamion maghajtására lehet felhasználni sík terepen vagy akár enyhe emelkedőkön is. A Volvo szerint a hibrid hajtáslánc lehetővé teszi, hogy a dízelmotor az út időtartamának akár a 30 százalékában is le legyen állítva, ami a menetciklustól függően 5-10 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményezhet. a jármű egyhuzamban legfeljebb 10 km-t tud megtenni néma, elektromos üzemmódban, de utána gyorsan újra fel tudja tölteni az akkumulátorait.
Az I-See rendszerének továbbfejlesztett változata akár 5 km-re előre képes előre jelezni az utat. A navigációs és domborzati adatok és a várható sebesség felhasználásával a rendszer kiszámítja, hogyan használható a leghatékonyabban a dízel- és a villanymotor, de azt is, hogy mikor tárolja az energiát és mikor használja fel.