Ausztria
A hiány oka nem a koronavírus miatt megnövekedett kereslet, hanem a gyártói kapacitások csökkentek le. A portál szerint a kerékpár alkatrészeket főleg Ázsiában gyártják. Az ottani üzemeket be kellett zárni vagy korlátozni a termelést. Sok országban vendégmunkások dolgoztak, akiket a járvány miatt haza küldtek. Visszatérésük nehézkes, az új munkatársak betanítása pedig időigényes.
Shimano váltó: hiánycikk
Különösen sebességváltókból és fékekből van nagy hiány. Ezeknek a 80 százaléka a Shimano-tól származik.
Jens Rosenhäger, az ausztriai kerékpárok értékesítési képviselője azt nyilatkozta, akárcsak az autók vásárlásakor, a kerékpárok esetében is hosszabb várakozási időre kell felkészülni. Ha a gyártónak nincs sebességváltó karja, akkor a kerékpárt nem lehet kompletten gyártani és leszállítani. Az ügyfelek számára ez néhány hónapos várakozási időt jelent - egyes esetekben akár egy évet is. Egyes gyártók már nem adnak információt arról, hogy mikor szállítanak - mondja Rosenhäger.
A hiány olyan időszakban lépett fel, amikor nagy a kereslet. Ausztriában tavaly az előzetes becslések alapján 8-10 százalékkal nőtt a kerékpár értékesítés.
Az alkatrészhiány nem csak az új eladásokat érintik, hanem a szervizeket is, főleg tömlőkből és a féktárcsákból nagy a hiány.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!