Mazda6
Immáron hat éve, hogy megjelent a Mazda Vision Coupé koncepciója, ami erősen beleégett minden autó kedvelő retinájába. Mindenki belelátta egy hátsókerekes, sok hengeres Mazda sportautó lehetőségének újbóli fellángolását, amire az RX-8 óta vár a közönség. Persze a sportos vonalat már csak múltjából és lázadó szelleméből adódan sem engedte el végleg a Mazda soha, ezért az MX-5 mindig fontos tényezőként szerepelt a kínálatban, de egy nagyobb, komolyabb sportautóval lenne újra teljes a képlet. Ahogy a Toyota is lépésről-lépésre tér vissza a sportautók irányába, úgy most a Mazdánál is újra látszik a reménysugár.
Ugyanis annyira jól teljesítenek a Mazda városi terepjárói, hogy újra felmerült a Mazda6 folytatásának lehetősége, méghozzá hátsókerékhajtással és egy sorhatos motorral az orrában. Az átható változtatásokra és az átpozícionálásra azért lehet szükség, mert a felső-középkategóriás szedánok és egyterűek köztudottan szenvednek a mai vásárlói közegben, ahol az SUV-k mindenek felett állnak. Ugyanakkor a korábbinál egyel izgalmasabb formában, de a jól ismert letisztult és dinamikus Mazda formavilággal még guríthatnak valamit ebben a szegmensben. Még úgy is, hogy egy augusztusi riport szerint a Mazda új hátsókerekes padlólemeze, ami képes többek között a CX-60 sorhatosát is befogadni, eredetileg kizárólag SUV-k alá szánták.
Ha megvalósul a következő Mazda6, elsősorban az amerikai piacra koncentrálnának vele, amit négyajtós lehet, a CX-60 padlólemezén, így megnyitva az utat a 3,3-literes sorhat turbónak, ami odaát 280 és 340 lóerős változatban is elérhető. Ahogy a kínálat többi új modellje, úgy a Mazda6-ot is az elődnél feljebb pozícionálhatják, a Lexus és odaát az Acura magasságába. Ha dolgoznak is valóban a legendás szedán utódján, akkor biztosak lehetünk benne, hogy 2025 előtt nem fog bemutatkozni a közönség számára.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!