közlekedésbiztonság
Az Egyesült Királyság kormánya bejelentette, hogy egy olyan független szervezetet hoznak létre, melynek célja a közúti balesetek kivizsgálása. A tapasztalt szakemberekből összeállított új stáb ezen felül javaslatokat tesz a kormánynak a közlekedésbiztonság fejlesztési lehetőségeivel, politikai megközelítésének lehetséges irányaival kapcsolatban. A „Közúti Közlekedésbiztonsági Vizsgálati Egység” (RSIB - Road Safety Investigation Branch ) egy speciális balesetvizsgálói csapatot fog toborozni, akik megvizsgálják a baleseteket kiváltó okokat, és elemzéseket készítenek a balesetek elkerülésének lehetőségeivel kapcsolatban. Az új ügynökség működéséhez új jogszabályokra van szükség, amely Boris Johnson miniszterelnök nemrég történt lemondása miatt elhúzódhat.
Az ETSC évek óta a független baleseti vizsgálatokat javasol a közúti közlekedésbiztonság fejlesztése, politikai megközelítése terén. A Holland Biztonsági Tanács (Dutch Safety Board) – mint az ETSC alapító tagja – független vizsgálatokat végez a biztonsági témákban, többek között a közlekedési és a közúti ágazatban. 2019-ben a szervezet közzétett egy jelentést , amely számos olyan kivizsgálást tartalmazott, amelyben fejlett járművezetői asszisztens rendszereket érintettek. Finnország pedig minden egyes halálos kimenetelű közúti ütközést alaposan kivizsgál, de ez a megközelítés nem igazán elterjedt Európában. Az Egyesült Államokban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (National Transport Safety Board) számos vizsgálatot folytatott le a vezetőt segítő rendszereket és automatizált járműveket érintő balesetek kapcsán. A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) mostantól megköveteli az autógyártóktól, hogy szolgáltassanak adatokat az ilyen rendszereket érintő balesetekről.
Komoly szakmai stáb alakul az angoloknál a közúti balesetek kivizsgálására (kép: ETSC)
Az ETSC szerint a közúti balesetek kivizsgálásával foglalkozó európai uniós ügynökség elengedhetetlen a támogatott vezetési rendszerek és az automatizált járművek biztonságos bevezetéséhez az EU-ban. Az EU-nak vannak a légi, tengeri és vasúti biztonságért felelős ügynökségei, de nincs közúti biztonságért felelős ügynöksége, annak ellenére, hogy a közutakon sokkal több ember szenved el halálos vagy súlyos sérülést.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
forrás és kép: ETSC