Volvo
A Volvo moduláris felépítésű Drive-E motorjai eddig kivétel nélkül négyhengeres, kétliteres motorok voltak, de hamarosan az egy hengerrel kevesebbel rendelkező, 1,5 literes erőforrások is megjelennek majd a kínálatban. A kisebb motoroknak kulcsszerepe lesz abban, hogy a svéd gyártó 2020-ra le tudja majd szorítani a szén-dioxid kibocsátási flottaátlagát 95 g/km alá hibridek nélkül is.
Az új motorcsaládot a cég kisebb modelljeiben fogják elsősorban használni, de az S60/V60 sorozatba is bekerülnek majd. első-és összkerékhajtással, kézi és automataváltóval, valamint hibrid rendszerrel kombinálva. Nem kell félni attól, hogy a 1,5 literes lökettérfogat kevés lesz a középkategóriás modellekbe, mivel akár 180 lóerőt is ki tudnak majd hozni belőle. Mindössze 48 hétre volt szükség ahhoz, hogy az igazgatótanács jóváhagyása után elkezdjék a frissen kifejlesztett háromhengeres tesztelését, ami nagyon rövid fejlesztési idő. A Volvo elárulta, hogy még további 24 hónap szükség ahhoz, hogy gyártásba kerülhessen.
„Sokat tanultunk a négyhengeres Drive-E motorok fejlesztésénél, és hasznosítottuk ezt a tudást a nagyon jól reagáló, kompakt méretű, prémium minőségű háromhengeres motorjainknál” – nyilatkozta Michael Fleiss, a Volvo motorfejlesztésért felelős főnöke.”Ennek a motornak nagyon jónak kell lennie a vibrációk, rezgések és nyersesség szempontjából (NVH). A Volvo egy luxusmárka, nem ronthatjuk le a hírünket azzal, hogy ronda hangú motort használunk” – tette hozzá. Pontosan ebből a megfontolásból mondtak le arról, hogy a háromhengeresből dízelmotort is készítsenek, mivel annál többet vesztettek volna a motorhangon, mint amit nyertek volna a fogyasztáson a kétliteres, négyhengeres Drive-E dízelhez képest. Az új háromhengeres egy gyártósoron készül majd a Svédországban és Kínában a már bemutatott négyhengeres Drive-E motorokkal, azokhoz hasonlóan teljesíteni tudják majd az Euro7-es előírásokat is.