Hyundai
Az autóipari kategóriában kettős díjat hozott el az új generációs i20 család, amelyet a Hyundai Motor európai formatervezési központjában, a németországi Rüsselsheimben terveztek. Az új generációs i20 Coupe megalkotásakor a Hyundai a szakmában bevett szokásokkal szembe szállva olyan, sportos háromajtós modellt alkotott, amely formavilágában eltér az ötajtós kiviteltől. Ezt az újszerű, merész döntést, azaz az önálló kupé formaterv készítését értékelte a Red Dot zsűrije.
Az ötajtós i20 formaterve szintén jelentős előrelépés a vállalat számára. Az elődjénél hosszabb, laposabb, szélesebb karosszéria jóval magabiztosabb kiállással ruházza fel az autót. Ezt a hatást erősíti a hosszabb motorházfedél, a meredekebb A-oszlopok és a Hyundai gépkocsik elmaradhatatlan stíluseleme, az új kialakítású, hatszögletű hűtőmaszk is. A karosszériát egyszerű, elegáns vonalak írják körül, hátul a fényes fekete C-oszlopok olyan hatást keltenek, mintha a tető lebegne.
A vadonatúj Sonata egyszerű és harmonikus megjelenése a folyékony szobrászat továbbfejlesztett stíluselemeit alkalmazva erősíti a márka modern, letisztult stílusát, amelyet élénk színek, minőségi anyagok és kiváló kivitelezés tesz teljessé. A vadonatúj Sonata meghatározó stílusiránya a 'belső erő’, a célzatosság és kifinomultság esztétikai megnyilvánulása, amely kihangsúlyozza a jármű minőségét és karakterét.
– Rendkívüli örömünkre szolgált, hogy a neves Red Dot zsűri tagjai elismeréssel illették munkánkat – mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és formatervezésért felelős igazgatója. „Formatervezési filozófiánk megtestesíti a Hyundai progresszív szellemiségét, és a zsűri döntése jól mutatja, milyen nagy ütemben fejlődik márkánk világszerte.”
– Modellpalettánk soha nem volt még ennyire erőteljes, típusaink jelentős számban vonzzák a Hyundaihoz az új ügyfeleket – tette hozzá Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „A dizájn meghatározó szerepet játszik ebben, felerősíti autóink érzelmi hatását, és vonzó, kívánatos arculatot teremt. A formaterv révén folyamatosan fejleszthetjük a márkánkról a fogyasztókban kialakult képet.”
A Red Dot Design Award, amelynek zsűrije huszonöt nemzet 38 szakértőjét – élvonalbeli dizájnereket, professzorokat és újságírókat – tömöríti, a világ egyik legnevesebb formatervezési elismerése. A 2015-ös versenyre 56 országból 1994 nevező nem kevesebb mint 4928 pályázatot küldött be; ezzel a Red Dot a világ legnagyobb, leginkább nemzetközi termékdizájn-versenye.