ralikrossz

Három év múlva indul az elektromos ralikrossz VB

2018.09.03.

Az eredeti tervhez képest később, csak 2021-ben lesz az első olyan szezon, amikor elektromos versenyautók indulnak majd a világbajnokságon.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 2021-re halasztotta az elektromos meghajtásra történő váltást. A lépéssel az volt a szervezet célja, hogy időt hagyjon a gyártóknak arra, hogy dönthessenek a jövőről és, hogy kifejleszthessék az autóikat.

A gyártóknak 2019. március 29.-ig kell jelezniük, hogy részt kívánnak-e venni az elektromos szériában. Az FIA Ralikrossz Világbajnokság a jelenlegi formájában folytatódik 2019-ben és 2020-ban is a benzines, belső égésű motorral hajtott, 600 lóerős Szuperautókkal. De ezek az autók 2021-től kezdve is fontos részei lesznek a világbajnokságnak, az elektromosak mellett.

„A motorsport izgalmas új korszakának küszöbén állunk. Az elektromos autók egyre fontosabbak a mobilitás minden területén, a ralikrossz pedig egy tökéletes platform arra, hogy demonstráljuk ennek a hajtásmódnak a hihetetlen képességeit egy szórakoztató, versenyképes és költséghatékony környezetben” – nyilatkozta Paul Bellamy, a versenyeket szervező IMG elnökhelyettese.

„Az első megbeszélések 2017 júniusában kezdődtek, azóta sok munkát végeztünk el relatíve rövid idő alatt. A teljesen új típusú ralikrossz autók specifikációi meghatározásra kerültek, ezért megéri még várni egy kicsi többet, arra, hogy a lehető legjobb versenytársak jöjjenek össze a mezőnyben. Hisszük, hogy az új és a meglévő szurkolók is örömüket lelik majd abban, hogy izgalmas kiegészítést kap a kedvenc eseményük” – tette hozzá.

Az elektromos ralikrossz autók négykerék-meghajtásúak lesznek, a szélszálas vázat az Oreca építi számukra, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering biztosítja. Minden autót két darab 250 kW teljesítményű villanymotor hajt majd, amiket a gyártók fejlesztenek, az autók összteljesítménye eléri a 680 lóerőt. A szénszálas karosszériákat a gyártók tervezhetik meg autóikra, a meglévő utcai kis vagy kompakt autóik formája alapján.

Független csapatok is indulhatnak saját fejlesztésű hajtással és karosszériával, de csak olyannal, aminek az alaptervét az FIA engedélyezi. A versenyek lebonyolítása a mai sémát követi majd.

A jelenlegi mezőnyből a Volkswagen, az Audi és a Peugeot már jelezte érdeklődését az elektromos sorozat iránt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....
2025.02.05
A jövő mérnökei csapnak össze a szombati RobonAUT versenyen   ..
2025.02.05
Elbontják a határőrség őrhelyeit és a sávelválasztó betonelemeket a Nagylak II-Csanádpalota....
2025.02.05
Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac....
2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....