közlekedésbiztonság

Harminccal a városban - ez a jövő?

2017.11.20.

Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok szélesebb körű bevezetését, különösen olyan városi területeken, ahol az autók a gyalogosokkal, kerékpárosokkal és más veszélyeztetett úthasználókkal lépnek kapcsolatba.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) írországi tagszervezete, a RoadSafetyAuthority (RSA) október elején rendezett egy izgalmas közlekedésbiztonsági rendezvényt, ahol a szervezet vezetője, MoyaghMurdock elmondta, hogy a Dublin nagyot villantott a maga nemében egyedülálló, 30 km/órászónák bevezetésével, miközben az ország többi része még fel sem ismerte ennek jelentőségét. Murdock felszólította a helyi hatóságokat, hogy kövessék a fővárosi kezdeményezést.

Az ETSC egyik német tagja, a DVR szintén támogatja a 30 km/óráskorlátozás kiterjesztését annak érdekében, hogy jobban védje a gyalogosokat és a kerékpárosokat azokon a területeken, ahol rendszeresen kapcsolatba kerülnek a gépjárművekkel. A szervezet ügyvezetője augusztusban úgy nyilatkozott a DPA hírügynökségnek, hogy a helyi hatóságoknak "meg kell védeniük" a városban közlekedőket. Ezzel egybehangzóan a német környezetvédelmi ügynökség (UBA) elnöke, Maria Krautzberger azt nyilatkozta, hogy a 30 km/óra sebességkorlátozást az összes németországi városban alapértelmezetté kell tenni.

Skóciában három kampánycsoport is támogatta a skót parlamenti törvényjavaslatot, amely szerint az alapértelmezett városi sebességkorlátozás országszerte 30 mérföldről 20 mérföld/órára csökkenne. Erről a kezdeményezésről szóló nyilvános konzultáció a múlt hónapban zárult le.

Belgiumban a szintén ETSC tag VIAS intézete (korábban BRSI) szerint több közúti infrastrukturális fejlesztésre van szükség, a 30 km/órás zónákban,miutánegy kutatás kimutatta, hogy sok járművezető figyelmen kívül hagyjaa korlátozásokat, ahol nem kényszerít erre a közúti infrastruktúra.

Az Egyesült Királyság kormányzati kutatása szerint az átlagsebesség az utakon, 20 mérföld/óra, de ez infrastrukturális beavatkozások nélkül 21-25 mérföld/órára emelkedhet. A Brit Közlekedési Minisztérium legfrissebb jelentése szerint, az átlagos sebesség alacsonyabb azokon az utakon, ahol forgalomcsökkentő intézkedéseket alkalmaznak. Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az elmúlt öt évben javult a sebességhatárok betartása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....